  • 1. Data: 2003-01-27 23:26:16
    Temat: składki na ZUS
    Od: pdl <p...@d...com.pl>

    Czy z każdej działalności powinienem odprowadzić odpowiednio składki na ZUS?
    Jeżeli jestem zatrudniony na umowe o pracę...pracodawca płaci mi ZUS,
    również prowadzę własne firmy (mam też odprowadzić ZUS od każdej
    działalności?)
    reasumując, ile mam płacić ZUSu jeżeli pracuje jednocześnie na:
    - umowę o prace
    - umowę zlecenia, nie ze swoim pracodawcom
    - własna działalność I
    - własna działalność II
    - własna działalność III
    - własna działalność IV (wspólnik)?

    pozdrw.
    PDL

  • 2. Data: 2003-01-28 23:13:54
    Temat: Re: składki na ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Nikomu się nie chciało komentować ?
    Trudno, niech będzie - uprzedzam że ZUSologiem jestem
    takim sobie :]

    On Tue, 28 Jan 2003, pdl wrote:

    >+ Czy z każdej działalności powinienem odprowadzić odpowiednio składki na ZUS?

    A jakie są "odpowiednie" ;) ?

    >+ Jeżeli jestem zatrudniony na umowe o pracę...pracodawca płaci mi ZUS,

    *ILE* płaci ? Starczy na "minimalną" ? (może być 1/16 etatu, byle 800zł)

> [...]
    >+ - umowę o prace
    >+ - umowę zlecenia, nie ze swoim pracodawcom

    Mało danych :]

    Przypomnę wnioski z dyskusji poprzednich (użyj googla):
    1. ZUS "społeczne" płacisz obowiązkowo tylko od jednego źródła
    dochodów, które spełnia wymagania. Jeśli zarabiasz min. 800zł/mies.
    to może to być praca, jeśli nie - to umowa zlecenie (w okresie
    jej wykonywania) lub dowolnie wybrana DG. Dochody z owej DG
    deklarujesz "z sufitu", ale w przedziale 60%...250% średniej
    płacy w wydaniu GUS.
    2. ZUS "chorobowe" płacisz nieobowiązkowo tylko jeśli wybrałeś
    za "źródło" DG, nie wiem jak przy zleceniu; przy wyborze
    pracy jest AFAIK zawsze
    3. ZUS FP jest *chyba* tak jak "1", ale głowy nie dam
    4. ZUS zdrowotny płacisz od każdej pracy i każdej *rejestracji*
    DG. Wg zeznań grupowiczów nie ma przeciwwskazań, żeby mieć
    kilka działalności na jednym wpisie ani żeby mieć kilka
    różnych wpisów (np. któreś S.C. osobno). Ty powinieneś wiedzieć
    ile masz wpisów DG, nie my :]
    Od zlecenia pewnikiem tez "zdrowotne" jest obowiązkowe.

    >+ pozdrw.

    wzjmn. - Gotfryd

  • 3. Data: 2003-01-29 00:00:08
    Od: pdl <p...@d...com.pl>

    Dnia 29-01-2003 0:13 , Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    > takim sobie :]

    > A jakie są "odpowiednie" ;) ?

    > *ILE* płaci ? Starczy na "minimalną" ? (może być 1/16 etatu, byle 800zł)
    płaca minimalna (teraz 800zł)

    > Mało danych :]
    3 wpisy

> [...]
    > jej wykonywania) lub dowolnie wybrana DG. Dochody z owej DG
    > deklarujesz "z sufitu", ale w przedziale 60%...250% średniej
    czyli raz "społeczne" i płaci pracodawca.
    > 2. ZUS "chorobowe" płacisz nieobowiązkowo tylko jeśli wybrałeś
    > za "źródło" DG, nie wiem jak przy zleceniu; przy wyborze
    > pracy jest AFAIK zawsze
    wybieram źródło umowa o pracę...
    > 3. ZUS FP jest *chyba* tak jak "1", ale głowy nie dam
    ZUS FP też płaci pracodawca
> [...]
    > ile masz wpisów DG, nie my :]
    > Od zlecenia pewnikiem tez "zdrowotne" jest obowiązkowe.
    Czyli, Ja powinienen płacić 3xZdrowotne + raz za mnie pracodawca

    > wzjmn. - Gotfryd
    Dzięki za info, poszukam również w google
    pdl

  • 4. Data: 2003-01-29 00:37:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jan 2003, pdl wrote:
    [...]
    >+ 3 wpisy
    [...]
    >+ Czyli, Ja powinienen płacić 3xZdrowotne + raz za mnie pracodawca

    Chyba tak. Większość "nadmiarowego" zdrowotnego ci się
    odliczy, ale po 0,25% od wpisu chyba przepadnie :(

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-29 09:24:50
    Od: "Łukasz Kaliński" <o...@p...onet.pl>

    Co do zdrowotnego - oczywiscie jezeli masz jeden wpis do ewidencji
    dzialalnosci i wymienione 4 nazwy firm pod jakimi prowadzisz dzialalnosc to
    skladki odprowadzasz tylko raz - z wybranej dzialalnosci.

    Ale to chyba zostalo juz powiedziane.
    Łukasz Kaliński

  • 6. Data: 2003-01-29 11:40:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jan 2003, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
    >+ Co do zdrowotnego - oczywiscie jezeli masz jeden wpis do ewidencji
    >+ dzialalnosci i wymienione 4 nazwy firm pod jakimi prowadzisz dzialalnosc to
    >+ skladki odprowadzasz tylko raz - z wybranej dzialalnosci.

    To są skutki pisania *nad* cytatem:
    [...sygnaturka, odstęp i 35 linijek cytatu...]

    >+ > 3 wpisy

    >+ Ale to chyba zostalo juz powiedziane.

    ;)

    pzdr, Gotfryd
    (upominający się o odpowiedzi "pod" :))

  • 7. Data: 2003-01-29 11:47:57
    Temat: Re: składki na ZUS OT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > To są skutki pisania *nad* cytatem:
    > [...sygnaturka, odstęp i 35 linijek cytatu...]

> [...]

    Gotfrydzie, to wołanie na puszczy.
    Tak teraz ludzi uczą. Nikt juz nie pamieta dobry starych czasów.
    Jak pisałam spod tina to cytat sam wskakiwał na początek.
    A teraz "ałtluk" ma ustawione pisanie nad cytatem a żeby to zmienic to
    juz trzeba wyższej wiedzy magicznej :-))
    Ewentualnie cut/paste sygnaturkę na koniec, ale to też strasznie dużo
    roboty.

    Mam nieprzyjemnośc wysyłać i dostawac korespondencje od róznych
    helpdesków i BOKów.
    Wygląda to tak :
    "Dziekujemy za zasygnalizowanie błedu. Bład został juz poprawiony."

    A potem mój cytat - 40 linii opisu błedu.
    W razie jakbym zapomniała co mnie ostatnio tak wsciekło w bym
    programie/usłudze/whatever.

    Oczywiścei o takich drobiazgach jak nieustawione kodowanie i pisanie w
    HTMLu (bez plain textu) nie wspomnę.

    A mój mąż ustawił na serverku filtr antyspamowy który nie przepuszcza
    maili w samym htmlu. :-)))

    Maddy "a jednak chyba przyjdzie umierać..."

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-01-29 12:00:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jan 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Gotfrydzie, to wołanie na puszczy.

    Wiem, ale obowiązek spełnić należy ;), przynajmniej skoro
    jest okazja ;> !

    >+ Maddy "a jednak chyba przyjdzie umierać..."

    Spokojnie, spokojnie, przyjdzie czas - przyjdzie rada... !

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-01-29 13:08:58
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > A teraz "ałtluk" ma ustawione pisanie nad cytatem a żeby to zmienic to
    > juz trzeba wyższej wiedzy magicznej :-))

    A tak przy okazji - gdzie to można ustawić (no pisanie i wstawianie sygnatur
    ki pod cytatem)? Naprawdę szukałem, nie znalazłem.

  • 10. Data: 2003-01-29 13:40:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sławomir Dąbrowski napisał:

    > A tak przy okazji - gdzie to można ustawić (no pisanie i wstawianie sygnatur
    > ki pod cytatem)? Naprawdę szukałem, nie znalazłem.

    Ja mozillowa, wyrwałam z korzeniami :-)

    Ale kiedys uzywałam i pamietam że mozna było :-))

    Pomózcie ludzie, bo sie człowiek męczy :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl