  • 1. Data: 2003-10-15 15:07:11
    Temat: skup-sprzedaż sam.-jaka stawka ryczałtu
    Od: "Kinga" <romm@_nospam_priv.onet.pl>

    Witam i bardzo proszę o poradę.
    Prowadzę skup-sprzedaż samochodów używanych. Kupiłam samochód za 10.000 zł
    używany osobowy ze zw vat-em.
    Sprzedałam go za 12.000 netto + 440 vat.
    Na fv napisałam 10.000 z vat zw
    marża 2.000 z vat 22% =(440)
    Właściwie co vat-u nie mam wątpliwości.
    Mam natomiast problem z podatkiem. Otóż jestem na ryczałcie, uważam, że od
    10.000 zł płacę podatek 3%, natomiast zastanawiam się czy od marży 2.000
    powinnam zapłacić ryczałt 3% czy 8,5%?
    Moja księgowa uważa, że 8,5% ja natomiast mam wątpliwości ponieważ nigdzie w
    przepisach nie możemy znaleźć odpowiedzi.
    Będę bardzo wdzięczna za wszystkie podpowiedzi.
    --
    pozdrawiam Grażyna

  • 2. Data: 2003-10-18 20:26:57
    Temat: Re: skup-sprzedaż sam.-jaka stawka ryczałtu
    Od: "Grażyna" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > przepisach nie możemy znaleźć odpowiedzi.
    > Będę bardzo wdzięczna za wszystkie podpowiedzi.

    Nikt nie potrafi mi podpowiedzieć w jakiej wysokości ryczałt powinnam
    zapłacić w opisanej wyżej sytuacji?
    pozdrawiam Grażyna

  • 3. Data: 2003-10-18 21:56:38
    Od: "Air Lord" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Grażyna" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nikt nie potrafi mi podpowiedzieć w jakiej wysokości ryczałt powinnam
    > zapłacić w opisanej wyżej sytuacji?
    > pozdrawiam Grażyna

    Moim zdaniem 3%powinien wynosić podatek, poniewaz jest to transakcja -
    handel kupno i sprzeadaż i ma być 3% ...