  • 1. Data: 2005-02-10 14:03:12
    Temat: spadek czy darowizna
    Od: Pio <p...@w...pl>

    Proszę o pomoc - z prawem nie mam nic wspólnego

    - moja mama jest jedyną właścicielką domu o powierzchni mieszkalnej
    110m2 - wartosć rynkowa 180 000 zł, wartość gruntu 20 000 zł (4 ary)

    - mama wyznaczyła mnie w testamencie jako jej jedynego spadkobierce

    - mama jest już w sędziwym wieku dlatego zastanawiam sie jak będzie dla
    mnie korzystniej - czy dziedziczyć to w spadku - czy jeszcze za wczasu
    całość (albo część) przepisać na mnie. Jak wyglądają koszty (adwokackie,
    sądowe, podatki) w obu przypadkach.

    Bardzo proszę o pomoc.

    piotr

    (proszę o odp. na forum, nie na maila)

  • 2. Data: 2005-02-10 15:45:27
    Temat: Re: spadek czy darowizna
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Pio" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mnie korzystniej - czy dziedziczyć to w spadku - czy jeszcze za wczasu
    > całość (albo część) przepisać na mnie. Jak wyglądają koszty (adwokackie,

    a kiedy mama odejdzie z tego świata??
    wiesz ciężko wyczuć jakie przepisy będą obowiązywały w chwili zgonu...

  • 3. Data: 2005-02-11 07:17:52
    Od: "italy" <i...@w...pl>

    najabrdziej oplacalna forma najtansza kup mieszkanie od mamy 2% oplaty
    skarbowej , spadek i darowizana duzo drozej , jesli mozesz skorzystac z ulgi
    bo nie masz mieszkania i bedziesz tam mieszkal przez 5 lat nie zaplacisz nic

    jacek

  • 4. Data: 2005-02-11 08:53:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Feb 2005, italy wrote:

> [...]
    >+ bo nie masz mieszkania i bedziesz tam mieszkal przez 5 lat nie zaplacisz nic

    No ładnie to wyłożyłeś: oczywiście że warunkowo, ale "dużo drożej
    czyli NIC" :], zaiste... :)
    To że pytający łaskaw był nie podać potrzebnych danych jest
    już inną sprawą :[

    Do opcji "po prostu kupienia" pomijasz łaskawie drobiazgi:

    1. wskazania skąd miał pieniądze na zakup, bo OCZYWISTE iż każdy
    pytający odlicza z drobnych 200 000 zł celem kupienia domku
    dla mnie nie jest (dla googlających przypomnę iż jesteśmy
    ładnych parę lat po denominacji i nie chodzi o dzisiejsze
    20 zł).
    2. wskazania ile podatku od spadku zapłaciłby w razie śmierci
    "sprzedawczyni". Od tych 200 000 zł rzecz jasna - tym razem
    w pieniądzu a nie w wartości budynku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)