  • 21. Data: 2007-03-08 19:52:46
    Temat: Re: spolka cywilna likwidacja ...problemik maluski
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.03.2007 Cavallino <k...@...pl> napisał/a:
    > Niekoniecznie prezesa.
    > Funkcji trochę jest.

    No, ale prezes zarządu chyba być musi? Zakładam tutaj sytuację że zoo robi
    za taką alternatywę dla DG, czyli sam zarządzasz firmą.

    > A dlaczego bez wynagrodzenia?
    > Bez umowy o pracę, wynagrodzenia możesz mieć, tak jak każdy inny członek
    > organów osób prawnych.

    Czyli co - "z powołania"? I taki dochód nie jest ozusowany?
    --
    Samotnik

  • 22. Data: 2007-03-08 20:37:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Thursday, March 8, 2007, 8:20:50 PM, you wrote:

    [...]

    > Ozusowane są tylko umowy o pracę (zlecenia).
    > Jeśli nie zawrzesz umowy (albo zawrzesz ją nieprawidłowo) a jesteś w
    > zarządzie, to zus-u brak.

    Sam piszesz o wielu włascicielach. Problemy z zawarciem umowy o pracę
    są przy jednoosobowych spółkach.

    > Sprawdzone - kontrola ZUS wywaliła mi taką umowę pod byle pretekstem z
    > papierów.
    > Ich wola - od paru lat dostają 0 zł składek. ;-)

    Gorzej, jak urzad skarbowy wywali Ci tą samą umowe z kosztów....

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2007-03-08 21:44:26
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Czyli co - "z powołania"?

    Czyli brak stosunku pracy.

    > I taki dochód nie jest ozusowany?

    Nie.

  • 24. Data: 2007-03-08 21:46:45
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Sam piszesz o wielu włascicielach.

    Zgadza się.
    Jednoosobowa spółka z o.o. to same komplikacje, a przez ZUS jest traktowana
    jak d.g.

    >Problemy z zawarciem umowy o pracę
    > są przy jednoosobowych spółkach.

    Nie tylko jak widać.

    > Gorzej, jak urzad skarbowy wywali Ci tą samą umowe z kosztów....

    Jak wywali umowę o pracę to już wynagrodzenia za pełnienie funkcji nie
    będzie w stanie.

  • 25. Data: 2007-03-08 22:03:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Mar 2007, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Kulesza" <w...@n...org> napisał
    >
    > Nie trafiłeś.
    > To był niejaki Andrzej Wierciński, ongiś syndyk Stoczni Gdańskiej.
    > Praktyk pełną gębą, prawnik a nie naukowiec.

    Hm... mam poważne zastrzeżenia.
    Mianowicie praktykowanie w firmach o gigazłotowych majątkach co
    najwyżej rodzi podejrzenie, że ktoś taki ma przestarzałą (albo
    nie ma wcale) wiedzę o "małym" (naprawdę małym, powiedzmy 100 kzł
    dochodu rocznie, który musi starczyć na "wszystko") biznesie.
    Patrzy przez pryzmat tego co robi...
    Inaczej mówiąc: nie mam pojęcia kto to był. Ale Twój argument
    (o stoczni) jest nie na temat co do tezy "gosc zna sie na SC"!

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2007-03-08 23:02:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Thursday, March 8, 2007, 10:46:45 PM, you wrote:

    > Zgadza się. Jednoosobowa spółka z o.o. to same komplikacje, a przez
    > ZUS jest traktowana jak d.g.
    > Nie tylko jak widać.

    Nie miałem z tym problemów. Spółka wystartowała 1 stycznia, 4 stycznia
    złamałem nogę (ZPA i ZUA podpisywałem juz w szpitalu) i niedługo po
    wyjściu ze szpitala kontrola ZUSowska próbowała podważyć umowę o pracę
    - bezskutecznie. Zapłacili zasiłki chorobowe 100% (wypadek w drodze do
    pracy, wtedy jeszcze zrównane z wypadkiem przy pracy) i odszkodowanie
    za utratę zdrowia.

    > Jak wywali umowę o pracę to już wynagrodzenia za pełnienie funkcji nie
    > będzie w stanie.

    Ależ będzie - jako nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów spółki
    - z braku umowy. Dowalą spółce podatek i odsetki do zapłacenia -
    wyjdziesz na tym, jak Zabłocki na mydle.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2007-03-09 07:01:42
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0703082257280.3032@athlon64...

    > Hm... mam poważne zastrzeżenia.
    > Mianowicie praktykowanie w firmach o gigazłotowych majątkach

    Jakie znowu praktykowanie?
    Po pierwsze - promotorem był ZANIM został syndykiem, wcześniej był znanym
    prawnikiem (z własną działalnością, nie pracownikiem uczelni).
    Po drugie - naukowców do takich spraw się nie bierze.

> [...]
    > Inaczej mówiąc: nie mam pojęcia kto to był. Ale Twój argument
    > (o stoczni) jest nie na temat co do tezy "gosc zna sie na SC"!

    No dobra, można przyjąć że dobry prawnik, specjalista od prawa
    gospodarczego, nie zna się na prawie gospodarczym.
    Tyle że IMO to teza mało sensowna.

  • 28. Data: 2007-03-09 07:06:05
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > złamałem nogę (ZPA i ZUA podpisywałem juz w szpitalu) i niedługo po
    > wyjściu ze szpitala kontrola ZUSowska próbowała podważyć umowę o pracę

    Może sytuacja była inna, miałeś kierownictwo itd.

    > Zapłacili zasiłki chorobowe 100% (wypadek w drodze do
    > pracy, wtedy jeszcze zrównane z wypadkiem przy pracy) i odszkodowanie
    > za utratę zdrowia.

    Wiesz, ja też się zastanawiałem czy bronić tej umowy, zgodnie z niektórymi
    komentarzami do KSH (nawet jego twórców - Sołtysiński) to ja byłem w prawie.
    Jako że suma wpłaconych składek była zbliżona do sumy wypłaconych zasiłków
    stwierdziłem, że nie warto.
    Przed US bym ją bronił, z dużymi szansami na wygraną.

    > Ależ będzie - jako nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów spółki
    > - z braku umowy.

    j.w.
    Poza tym nie tylko umowa jest podstawą do zaliczenia czegoś w koszty, wręcz
    przeciwnie.
    Od tego momentu (a był to początek działalności) stosuję już tylko
    wynagrodzenie za pełnienie funkcji członka zarządu.
    Podstawa - decyzja ZW.

  • 29. Data: 2007-03-09 13:51:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Friday, March 9, 2007, 8:06:05 AM, you wrote:

    > Może sytuacja była inna, miałeś kierownictwo itd.

    Jakie kierownictwo? Zarząd jednoosobowy i jestem jedynym pobierającym
    pensję. Spółka oczywiście więcej niz jednoosobowa.

    [...]

    > j.w.
    > Poza tym nie tylko umowa jest podstawą do zaliczenia czegoś w koszty, wręcz
    > przeciwnie.

    Wystawiasz co miesiąc fakturę i płacisz VAT za usługę zarzadzania
    spółką?

    > Od tego momentu (a był to początek działalności) stosuję już tylko
    > wynagrodzenie za pełnienie funkcji członka zarządu.
    > Podstawa - decyzja ZW.

    W przypadku małych spółek (bez rady nadzorczej), tylko walne
    zgromadzenie cokolwiek może decydować o wynagrodzeniu zarządu - to
    oczywiste.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2007-03-09 14:28:54
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    >niedługo po
    >
    > Jakie kierownictwo? Zarząd jednoosobowy i jestem jedynym pobierającym
    > pensję.

    No to jak obroniłeś się przed wymogiem posiadania kierownictwa przy stosunku
    pracy?
    Masz radę nadzorczą?

    > Wystawiasz co miesiąc fakturę i płacisz VAT za usługę zarzadzania
    > spółką?

    Nie.
    Powtarzam "udział w organach osób prawnych" - prześledź ten temat.

    > W przypadku małych spółek (bez rady nadzorczej), tylko walne
    > zgromadzenie cokolwiek może decydować o wynagrodzeniu zarządu - to
    > oczywiste.

    Otóż to.
    I nie jest zobowiązane do zawierania umowy o pracę.