  • 1. Data: 2007-01-10 08:25:55
    Temat: spóźniona faktura przy WNT
    Od: "gfo" <g...@p...onet.pl>

    Witajcie,
    Moi drodzy mam następującą sytuację. Towar z Włoch przyszedł fizycznie w
    grudniu na nasz magazyn, ale bez faktury. Zagapiłem się i wróciłem do sprawy
    dopiero teraz w styczniu. Gdy upomniałem się o fakturę od naszego włoskeigo
    kontrahenta, dostałem skan faktury z datą wystawienia na listopad. Powstaje
    pytanie jak to przyjąć i co z Vatem? Po dacie wpływu faktury (czyli na
    styczeń) nie mogę chyba , bo obowiązek podatkowy powstaje w chwili
    wystawienia faktury, na grudzień (czyli wtedy kiedy faktycznie przyszedł
    towar) chyba też nie bo nie miałem na podstawie czego. Macie jakiś pomysł?

  • 2. Data: 2007-01-10 09:58:31
    Temat: Re: spóźniona faktura przy WNT
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "gfo" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > towar) chyba też nie bo nie miałem na podstawie czego. Macie jakiś pomysł?

    Art.20.

    5. W wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów obowiązek podatkowy powstaje 15.
    dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru
    będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia, z zastrzeżeniem ust.
    6-9.

    6. W przypadku gdy przed terminem, o którym mowa w ust. 5, podatnik podatku
    od wartości dodanej wystawił fakturę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą
    wystawienia faktury.

    nie masz wyboru - konieczna będzie korekta listopada z pismem wyjaśniającym

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-01-10 11:03:04
    Od: "gfo" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z chwilą wystawienia faktury.
    >

    > nie masz wyboru - konieczna będzie korekta listopada z pismem

    Dzięki wielkie za odpowiedź. Tego się obawiałem.