  • 1. Data: 2002-05-18 23:36:24
    Temat: spóźnione zeznanie podatkowe..
    Od: "janu37" <j...@p...onet.pl>

    Myślałem że firma rozliczy mnie z podatku dochodowego za rok 2001. Ale tego
    nie zrobiła.
    Zrobiłem to dopiero teraz wysyłając do skarbowego poleconym.
    Co zrobić , jak się tłumaczyć by uniknąć kary.

    Janusz

  • 2. Data: 2002-05-19 22:40:28
    Temat: Re: spóźnione zeznanie podatkowe..
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik janu37 <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ac6ocp$b07$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > nie zrobiła.
    > Zrobiłem to dopiero teraz wysyłając do skarbowego poleconym.
    > Co zrobić , jak się tłumaczyć by uniknąć kary.

    Czy złożyłeś w firmie pisemne oswiadczenie, żeby Cię rozliczyli? Tzn, że nie
    masz innych przychodów, nie dokonujesz odliczeń itp.
    Jak tak to ksero tego pisma i jest ok.
    Jak nie to nic więcej nie zrobisz. Najważniejsze żebyś dopłacił podatek z
    odsetkami (jeżeli oczywiście wychodzi Ci niedopłata) nie czekając na
    wezwanie.
    Niezłożenie PITa w terminie to jest chyba wykroczenie skarbowe. Ja dostałem
    za to dwa razy (za PITy miesięczne a nie roczne) karę 200zł. Nie unikniesz
    kary, nie interesuje ich tłumaczenie. Chyba, że masz zaswiadczenie ze
    szpitala, 5 pogrzebów w rodzinie itp. Nie sądzę żeby Ci dali dużo więcej.
    Dużo zależy od Urzędnika. Nie kłóć się, nie użalaj, zapytaj grzecznie o
    mozliwość obniżenia kary. Ja się grzecznie targowałem. I zapłac od razu, nie
    pchaj się w żadne Sądy, postępowania itp.
    Powodzenia
    WS

  • 3. Data: 2002-05-21 20:42:41
    Od: s...@p...fm (SIAR'ka)

    Hello janu37,

    Sunday, May 19, 2002, 1:36:24 AM, you wrote:

    j> My?lałem że firma rozliczy mnie z podatku dochodowego za rok 2001. Ale tego
    j> nie zrobiła.
    j> Zrobiłem to dopiero teraz wysyłaj?c do skarbowego poleconym.
    j> Co zrobić , jak się tłumaczyć by unikn?ć kary.

    j> Janusz

    j> ----------------------------------------------------
    ------------------
    j> Nagrody do wziecia. Bez losowania! >>> http://link.interia.pl/f15ce

    Szkoda, ze nie wniosles osobiscie podania o zaniechanie przez US
    czynnosci zwiazanych z KKS. W pierwszym rzedzie powinienes to zrobic i
    opisac sytuacje, ktora przyczynila sie do takiego przebiegu sprawy.

    Jezeli nie skladales pisemnego oswiadczenia do pracodawcy o tym, ze
    innych dochodow poza dochodami osiagnietymi ze stosunku pracy w w/w
    firmie nie otrzymales i chcesz, aby to pracodawca rozliczyl Cie z
    podatku od otrzymanego dochodu w 2001 roku, to niestety, ale to Ty
    bedziesz odpowiadal za nieterminowe zlozenie zeznania. Pracodawca nie
    ma obowiazku rozliczania pracownika, jezeli ow pracownik nie zlozy
    prosby na pismie.

    Tak, czy inaczej... powinienes otrzymac od firmy, w ktorej pracujesz
    informacje o uzyskanym dochodzie za okres, w ktorym pobierales dochod.
    (PIT-11, 8B) - na podstawie tych informacji powienienes zlozyc
    zeznanie.

    Jezeli nie otrzymales zadnych informacji, to uwzglednij to w swoim
    podaniu. Pamietaj jednak, ze nie warto "sciemniac", poniewaz kopie tej samej
    informacji bedzie mial
    US.

    Szkoda, ze dopiero teraz wyslales zeznanie. Gdybys zrobil to w
    pierwszym tygodniu po terminie, istniala by wieksza szansa na
    bezbolesne wyjscie z sytuacji.

    Pozdrawiam i zycze powodzenia

    SIAR'ka

    Golec uOrkiestra za 1 zl! >>> http://link.interia.pl/f15d0