  • 1. Data: 2006-04-08 20:38:29
    Temat: sprowadzanie samochodu uzywanego a VAT
    Od: "robak" <2robak@wytnij_to_z_adresu.interia.pl>

    Witam.

    Zdarzylo mi sie kupic samochod od faceta, ktory sluzyl w brytyjskich silach
    zbrojnych w Niemczech i nie musial placic za auto VAT-u. Czy ja taki VAT
    jestem w obowiazku uiscic w Polsce? A jesli tak to od jakiej wartosci
    samochodu - obecnej, czy pierwotnej (ceny nowego)? Auto ma 6 lat i 55 tys.
    km. i wciaz jest zarejestrowane w brytyjskich silach zbrojnych.

    Gdybym chcial go zarejestrowac w Wielkiej Brytanii (tu kupilem) tutejszy
    wydzial komunikacji mowi, ze VAT prawdopodobnie nalezy zaplacic (wlasnie to
    z nimi wyjasniam)... Za to polska ustawa twierdzi (tekst z broszury):

    "4. Przywóz samochodów używanych przez konsumentów
    Nabycie przez polskiego konsumenta samochodu używanego (nie będącego nowym
    środkiem transportu) w innym państwie członkowskim, który jest przywożony na
    terytorium Polski, nie podlega w Polsce opodatkowaniu podatkiem od towarów i
    usług. Nie ma przy tym znaczenia, czy konsument zakupił taki środek
    transportu od podatnika VAT na zasadach ogólnych czy w ramach procedury
    szczególnej (opodatkowanie marży), czy też od osoby fizycznej."

    ps. Czy to jest nabycie wewnatrzwspolnotowe czy nie?
    pss. jestem osoba fizyczna i nabylem od osoby fizycznej.

    robak