  • 1. Data: 2005-05-24 13:07:25
    Temat: sprzedaż auta firmowego
    Od: "Darek" <skwierczacyNOłsPAM@wp.pl>

    pytanie banalne ale prosze o potwierdzenie mojego toku myslenia :

    chce sprzedać samochód który jest środkiem trwałym w firmie, jest
    zamortyzowany w połowie (KPIR, VAT) jak się już wcześniej dowiedziałem :
    sprzedając go wystawiam fakturę VAT i niezamortyzowaną część wpisuję w KUP,
    płacę VAT od sprzedaży. czy kwota z faktury sprzedaży auta jest moim
    przychodem ? rozumiem ze im nizsza cena znajdzie sie na fakturze tym lepiej
    dla mnie ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-25 05:42:15
    Temat: Re: sprzedaż auta firmowego
    Od: "Magdalena B77" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <skwierczacyNOłsPAM@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > KUP,
    > płacę VAT od sprzedaży. czy kwota z faktury sprzedaży auta jest moim
    TAK
    rozumiem ze im nizsza cena znajdzie sie na fakturze tym lepiej dla mnie ?
    Jeżeli cena netto < niż niezamortyzowana częśc to wychodzi strata
    Jeżeli cena = niezamortyzowana częśc to wychodzisz na 0
    Jeżeli cena > niz niezamortyzowana częśc to od nadwyżki płacisz podatek
    dochodowy

    Pozdrawiam
    MAgdalena B