  • 1. Data: 2005-05-24 12:05:02
    Temat: telefon stacjonarny i neostrada na firmę
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    Witam!
    Dotyczy DG, Vat, KPiR

    Działalność prowadzę w domu, w którym mam jedną linię telefoniczną. Do
    prowadzenia DG potrzebuję:
    1. modemu do łączenia się z internetem w celu wysyłania faksów,
    2.internetu (neostrada),
    3.telefonu stacjonarnego do prowadzenia rozmów miejskich (reszta idzie z
    komórki)

    Oczywistym jest że poza modemem do faksów reszty używam też prywatnie.
    Telefon, a tym samym neostrada, są przepisane na firmę.
    Chciałabym wpuszczać w koszty i odpisywć VAT od połączeń przez modem
    (wyszczególnione na fakturze) i od abonamentu za neostradę. Koszty rozmów
    służbowych są b. niskie w stosunku do prywatnych i nie opłaca mi się brać
    bilingów i nie uwzględniałabym ich w DG.

    Czy US nie przyczepi się szczególnie za neostradę, że pewnie też używam
    prywatnie (i mieliby rację) ?Ale to nie zwiększa kosztów, prywatnie
    korzystam przy okazji tylko... Zresztą tak samo jak ze służbowego
    komputera...

    Czy może powinnam jakoś procentowo podzielić abonament za neostradę na
    służbowy i prywatny... Ale drugiego komutera nie mam i wyszłoby że firmowego
    używam w celach prywatnych. Co chyba też jest formalnie zabronione bo całość
    wpuściłam w DG...

    Pomóżcie
    Ania