  • 1. Data: 2005-05-24 13:18:29
    Temat: rozliczenie vat - bez nerw prosze
    Od: moneo <b...@m...skasuj.pl>

    witam,
    prosty czlowiek jestem, probowalem przez google znalezc odpowiedz -
    ale widzocznie przypadek jest zbyt oczywisty..
    dg jednoosobowa, vatowiec, wystawilem fakture w kwietniu, oplacona
    zostala w maju; vat z faktury traktuje jako vat do rozliczen ze
    skarbowka w miesiacu wystawienia czy wplywu?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-24 13:37:22
    Temat: Re: rozliczenie vat - bez nerw prosze
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik moneo napisał:

> [...]
    > zostala w maju; vat z faktury traktuje jako vat do rozliczen ze
    > skarbowka w miesiacu wystawienia czy wplywu?

    To my mamy wiedzieć czy TY rozliczasz VAT memoriałowo czy kasowo???????????

    pzdr

    Tomek

    Znajdz swoja milosc na wiosne... >>> http://link.interia.pl/f187a

  • 3. Data: 2005-05-24 14:18:13
    Od: moneo <b...@m...skasuj.pl>

    -------------------
    >Znajdz swoja milosc na wiosne... >>> http://link.interia.pl/f187a

    spokojnie prosilem..
    memorialowo to o tzw. obowiazku podatkowym decyduje data na fakturze,
    a kasowo to faktyczny wplyw/wyplyw pieniazkow?..
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-05-25 11:52:48
    Od: "maza" <z...@m...pl>

    Witam
    Moment zaplaty za fakture generalnie nie ma zadnego znaczenia.
    Vat z wystawionej faktury nalezy ujac w ewidencji w miesiacu wystawienia.
    Ponizej zalaczam link
    http://www.maza.com.pl/index.php?option=com_content&
    task=view&id=29&Itemid=57&limit=1&limitstart=4

    --
    Ziemowit Gawecki
    Doradca Podatkowy

    Uzytkownik "moneo" <b...@m...skasuj.pl> napisal w wiadomosci

  • 5. Data: 2005-05-25 23:08:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 May 2005, maza wrote:

    >+ Witam
    >+ Moment zaplaty za fakture generalnie nie ma zadnego znaczenia.

    Ekhm... prawdopodobnie pisał ktoś uprawniony do uznania się
    za małego podatnika !!

    >+ Vat z wystawionej faktury nalezy ujac w ewidencji w miesiacu wystawienia.

    ...albo zapłaty, nie później niż 90 dni od wystawienia - zależy co
    *mały podatnik* sobie wybrał.

    >+ Ponizej zalaczam link
    >+ http://www.maza.com.pl/index.php?option=com_content&
    task=view&id=29&Itemid=57&limit=1&limitstart=4

    ...a w nim:
    "Art. 21. 1. Mały podatnik może wybrać metodę rozliczeń polegajšcš na
    tym, że obowišzek podatkowy powstaje z dniem uregulowania całoœci lub
    częœci należnoœci, nie póŸniej niż 90. dnia, liczšc od dnia wydania
    towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2, 5 i 6 [...]"

    >Ziemowit Gawecki
    >Doradca Podatkowy

    pozdrowienia, Gotfryd
    (szary podatnik)
    A delimiter pożarty celowo ;) !

    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?