  • 1. Data: 2005-11-21 15:10:48
    Temat: sprzedaz czy darowizna- co lepsze?
    Od: "Aurore" <s...@o...pl>

    Witam,

    chcialabym przekazac bratu moje autko w zwiazku z moja wyprowadzka z Polski.
    Konkretnie to chodzi o 6letniego malca, wiec wartosc juz niewielka.
    Nie mam pojecia jak najlepiej to zrobic, zeby uniknac jakis dodatkowych,
    bezsensownych oplat. Spisac umowe sprzedazy, czy zrobic darowizne?
    Jesli ktos moglby mi posluzyc linkiem do wzorow takich umow, bylabym takze
    wdzieczna.
    Nastepna kwestia- autko splacilam w tym roku, dowod rejestracyjny jest na bank,
    gdzie ja jestem wskazana jako uzytkownik, rozumiem, ze tez bezproblemowo moge to
    auto sprzedac, czy w ramach darowizny przekazac- dajac mu zaswiadczenie z banku
    o splacie w/w, aby mogl zarejestrowac na siebie?!
    Bede wdzieczna za wszelkie podpowiedzi.
    Pozdrowienia.

  • 2. Data: 2005-11-21 19:47:32
    Temat: Re: sprzedaz czy darowizna- co lepsze?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Nov 2005, Aurore wrote:

    > Nastepna kwestia- autko splacilam w tym roku, dowod rejestracyjny jest na bank,
    > gdzie ja jestem wskazana jako uzytkownik, rozumiem, ze tez bezproblemowo moge to
    > auto sprzedac,

    Obawiam się że nie :] !
    Trzeba najpierw zostać właścicielem.... a auto nie może być
    zastawione (nie wiem która opcja wchodzi w rachubę).
    Ale to NTG - albo .prawo, albo .banki :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)