  • 1. Data: 2005-11-21 18:29:37
    Temat: mieszkanie uzyskane w spadku/nowe mieszkanie?
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy ktoś może orientuje jak wygląda kwestia zakupu mieszkania(kolejnego) w
    przypadku, gdy posiada się już prawo do jednego lokalu mieszkalnego ale
    uzyskanego w drodze spadku.Czy są jakieś ograniczenia, które wykluczają
    kwestie posiadania kilku nieruchomości?Warunkiem uzyskania mieszkania w
    spadku jest min. nie posiadanie prawa do innego lokalu mieszkalnego,
    ewentualnie, gdy takie prawo się posiada można je komus przekazać, co
    jednoczesnie umożliwia nabycie w spadku mieszkania?Jak ewentualnie taka
    sytuacja mogła by być odebrana przez US,czy mogłoby to doprowadzić do utraty
    posiadanego prawa do mieszknia uzyskanego na drodze spadku?

    Pozdrawiam
    <<M>>

  • 2. Data: 2005-11-21 18:47:37
    Temat: Re: mieszkanie uzyskane w spadku/nowe mieszkanie?
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Michał" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadku, gdy posiada się już prawo do jednego lokalu mieszkalnego ale
    > uzyskanego w drodze spadku.Czy są jakieś ograniczenia, które wykluczają

    Komuna całe szczęście upadła.

> [...]
    > ewentualnie, gdy takie prawo się posiada można je komus przekazać, co
    > jednoczesnie umożliwia nabycie w spadku mieszkania?

    Nie. Kiedyś istniał przepis ograniczający posiadani >1 mieszkania
    spółdzielczego, nawet własnościowego. Teraz nie ma czegoś takiego...

    > Jak ewentualnie taka
    > sytuacja mogła by być odebrana przez US,czy mogłoby to doprowadzić do
    > utraty
    > posiadanego prawa do mieszknia uzyskanego na drodze spadku?

    Na jakiej podstawie? Masz jakies długi podatkowe za które poborca skarbowy
    mógłby ci odebrać mieszkanie?

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2005-11-21 19:38:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał wrote:

    > Czy są jakieś ograniczenia, które wykluczają
    > kwestie posiadania kilku nieruchomości?
    Nie

> [...]
    > ewentualnie, gdy takie prawo się posiada można je komus przekazać, co
    > jednoczesnie umożliwia nabycie w spadku mieszkania?
    Nie.

    Jedynie wówczaas kiedy od spadku nie zapłaciłeś podatku po skorzystałeś
    ze zwolnienia od podatku, to nie możesz mieszkania sprzedać w praktyce
    przed upływm 6 lat od jego otrzymania i musisz tam fizycznie mieszkać.
    W innym przypadku będziesz musiał dopłacić podatek.
    Ale nie ma to nic wspólnego z mozliwościa kupowania następnego mieszkania.
    Sprawdź jak to było dokładnie z tym spadkiem.
    Płaciłeś wówczas podatek od spadku, czy byłeś z niego zwolniony.

    Jak ewentualnie taka
    > sytuacja mogła by być odebrana przez US,czy mogłoby to doprowadzić do utraty
    > posiadanego prawa do mieszknia uzyskanego na drodze spadku?

    Nie.

    J.w.
    jesli byłeś zwolniony z podatku, to wyprowadzka z mieszkania spadkowego
    może doprowadzić do koneiczoności dopłaty pdoatku od spadku

    artykuł bodajże 16 ustawy o podatku od spadków i darowizn, cytowany na
    grupie przez ze mnie conajmniej 5 razy.

  • 4. Data: 2005-11-21 19:49:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Nov 2005, Michał wrote:

    > uzyskanego w drodze spadku.Czy są jakieś ograniczenia, które wykluczają
    > kwestie posiadania kilku nieruchomości?Warunkiem uzyskania mieszkania w
    > spadku jest min. nie posiadanie prawa do innego lokalu mieszkalnego,

    Już ci napisali - było daaaaawno temu.
    Teraz sprowadza się do wysokości podatku - jak ktoś nie ma mieszkania
    może dostać zwolnienie z podatku na 1. mieszkanie lub dom (do 150m^2
    o ile mnie pamięć nie myli).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-11-21 20:07:44
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    > Sprawdź jak to było dokładnie z tym spadkiem.
    > Płaciłeś wówczas podatek od spadku, czy byłeś z niego zwolniony.

    Było zwolnienie z podatku.

    > jesli byłeś zwolniony z podatku, to wyprowadzka z mieszkania spadkowego
    > może doprowadzić do koneiczoności dopłaty pdoatku od spadku

    Chodzi tu o kwestie przebywania w mieszkaniu uzyskanym w drodze nabycia
    spadku i posiadania kolejnego na cele wynajmu.

  • 6. Data: 2005-11-21 22:41:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał wrote:

    > Chodzi tu o kwestie przebywania w mieszkaniu uzyskanym w drodze nabycia
    > spadku i posiadania kolejnego na cele wynajmu.

    Nie ma żadnego problemu.