  • 1. Data: 2005-11-21 13:14:39
    Temat: 2 proste pytania odnosnie kpir
    Od: Marcin Tałajczyk <M...@n...com>

    Prowadze KPIR (a raczej próbuje prowadzić ;-) , nie jestem VATowcem i
    mam 2 pytanka :

    - Jak księguje się w KPIR zakup usługi u firmy A i sprzedaż jej firmie B
    (oczywiście po wyższej cenie :-) ). Dla towarów handlowych jest
    odpowiednia kolumna, a co z usługami...

    - Jaka jest procedura postępowania gdy ktoś zgłosi sie do mnie po
    rachunek po kilkunastu dniach a ja już zaksięgowałem przychód jako
    bezrachunkowy. Czy mam po prostu wystawic rachunek ale nie
    dodawac/korygowac niczego w KPIR ?

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 2. Data: 2005-11-21 19:39:23
    Temat: Re: 2 proste pytania odnosnie kpir
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Nov 2005, Marcin Tałajczyk wrote:

> [...]
    > (oczywiście po wyższej cenie :-) ). Dla towarów handlowych jest odpowiednia

    Dla *sprzedaży* TH jest osobna kolumna ? ;)
    Bo ja myślałem że sprzedaż to sprzedaż - i piszę jak leci ;)

    > a co z usługami...

    A co ma być ?
    Sprzedaż - jak wyżej.
    A zakup nie jest ani TH, ani "związany z TH" ani wynagrodzeniem.
    Zostaje cała jedna kolumna (14) do wyboru, nie ? ;)

> [...]
    > po prostu wystawic rachunek ale nie dodawac/korygowac niczego w KPIR ?

    IMHO - zdecydowanie. Ale kopię tego rachunku albo co najmniej dopisek
    na zestawieniu sprzedaży bezrachunkowej bym machnął... bo jak
    za 3 lata przylezie kontrola z owym rachunkiem w garści to trzeba
    umieć wyłożyć dlaczego nie ma go w ewidencji sprzedaży, IMO.
    Ew. rozważałbym osobną linię numeracji rachunków :)
    Coś w stylu "RE 32/05" dla rachunków ujmowanych w ewidencji oraz
    "RN 4/05" dla takich "zgłoszonych po terminie. I "zasady numeracji
    rachunków" spisane na kartce :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-11-21 21:30:44
    Od: Marcin Tałajczyk <M...@n...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Dla *sprzedaży* TH jest osobna kolumna ? ;)
    > Bo ja myślałem że sprzedaż to sprzedaż - i piszę jak leci ;)

    Ale dla kupna TH jest oddzielna kolumna.

    > Sprzedaż - jak wyżej.
    > A zakup nie jest ani TH, ani "związany z TH" ani wynagrodzeniem.
    > Zostaje cała jedna kolumna (14) do wyboru, nie ? ;)

    No właśnie. Ja mam zamiar wpisywać to w 14 ale wolałem sie upewnić czy
    czasem "usługa" nie jest "towarem handlowym".

> [...]
    > Coś w stylu "RE 32/05" dla rachunków ujmowanych w ewidencji oraz
    > "RN 4/05" dla takich "zgłoszonych po terminie. I "zasady numeracji

    Dzięki. Teraz już mi się troche rozjaśniło w główce :-)

  • 4. Data: 2005-11-22 14:39:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Ale dla kupna TH jest oddzielna kolumna.

    ...ze względu na szczególny sposób rozliczania ksoztu
    z TH. Na PK w ogóle nie liczy się do KUP, na KPiR dla
    odmiany koryguje się go remanentem. Oddzielna kolumna
    ułatwia kontrolę :)

    I co, trzymasz na magazynie ?
    :)

    --