  • 1. Data: 2009-01-31 14:19:25
    Temat: sprzedaż darowizny przed upływem 5 lat
    Od: "Jacek" <s...@g...com>

    Witam;
    prosiłbym o sprawdzenie poprawności mojego rozumowania i ew. wskazówki. Mój
    ojciec i jego siostra byli właścicielami kilku nieruchomości po połowie w
    każdej. W czerwcu 2003 roku ojciec darował mi całe swoje udziały (1/2)w
    nieruchomościach. W lipcu 2007 podarował mi pozostałe udziały (1/2) w tychże
    nieruchomościach, (które z kolei dostał od swojej siostry, mojej ciotki
    tydzień wcześniej - taki zabieg by pozostać w I grupie podatkowej.)
    Zamierzam sprzedać 2 nieruchomości (działka budowlana i rekreacyjna),
    rozumiem za zapłacę 19% podatku dochodowego od połowy wartości uzyskanej za
    te nieruchomości tj te darowane w 2007? Czy istnieją jakieś możliwości
    niepłacenie tego podatku? - środki uzyskane ze sprzedaży zamierzam
    przeznaczyć w części na spłatę kredytu hipotecznego (rozbudowa domu), a w
    części na dokończenie rozbudowy domu.
    Za wszelkie posty i uwagi z góry bardzo dziękuje pozdrawiam