  • 1. Data: 2009-01-31 17:48:47
    Temat: Można już naliczać ten VAT od paliwa?
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Witam.

    Czy mozna już naliczać ten VAT od paliwa?

    Pytam, bo rózne głosy na ten temat wśród księgowych słychać.
    Mam auto z kratką i przed wejściem do Unii i przed Lisakiem cały VAT od
    samochodu i od paliwa naliczałem.

    Pozdrawiam
    EWa

  • 2. Data: 2009-01-31 22:15:31
    Temat: Re: Można już naliczać ten VAT od paliwa?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Jan 2009, Ero Walensdorf wrote:

    > Witam.
    >
    > Czy mozna już naliczać ten VAT od paliwa?

    Przejrzyj archiwa.
    Z jednej strony są przepisy, które Polska naruszyła, w myśl zobowiązań
    międzynarowodych wyglądają na "nieważne", z drugiej - machina urzędnicza
    która ma (te "naruszające") przepisy.
    Liczysz na to, że ktoś Ci napisze "można" a później będziesz się
    wydzierał, że co Ci po tym, że przed sądem wygrałeś, skoro musiałeś
    się użerać z dwoma instancjami US/IS i najpierw Ci ten VAT zabrali
    egzekucją z konta, przez co zawaliłeś kontrakt i w ogóle? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-02-02 10:03:28
    Od: "Nixe" <n...@o...eu>

    "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> napisała

    > Czy mozna już naliczać ten VAT od paliwa?

    My odliczamy. Jesteśmy też w trakcie przygotowywania korekt VAT za ubiegłe
    lata.

    > Pytam, bo rózne głosy na ten temat wśród księgowych słychać.

    Zatem złóż wniosek o interpretację przepisu do Izby Skarbowej powiązanej z
    regionem, w którym działasz.
    Choć na mój gust jest to co najmniej pozbawione sensu. Wyrok ETS jest
    jednoznaczny. Jeśli jakikolwiek US miałby zamiar go podważać, to będzie to
    dla niego nałożenie pętli na własną szyję. Nie mówiąc o stracie kasy :(

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 4. Data: 2009-02-02 10:27:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-02-2009 o 11:03:28 Nixe <n...@o...eu> napisał(a):

    > Jeśli jakikolwiek US miałby zamiar go podważać, to będzie to
    > dla niego nałożenie pętli na własną szyję. Nie mówiąc o stracie kasy :(

    Ale kto tą kasę straci? Bo raczej nie urzędnik :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-02-02 10:44:50
    Od: "Nixe" <n...@o...eu>

    "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale kto tą kasę straci? Bo raczej nie urzędnik :-)

    Oczywiście, że my wszyscy, dlatego na końcu dodałam "smuteczek" ;-)

    Pozdrawiam
    Nixe