  • 1. Data: 2005-07-25 17:22:03
    Temat: sprzedaz domeny a podatek
    Od: "karol" <p...@o...pl>

    witam

    moze ktos z Was ma doswiadczenie w tym temacie i mi podpowie

    chce sprzedac domene

    nie prowadze dzialalnosci gospodarczej

    w moim urzedzie skarobowym powiedzili mi ze mam zarejstrowac i zaplaci umowe
    od czynnoci cywilno prawnych 1% ze wzgledu ze jest to rzecz niematerialne
    (inaczej 2%)

    ale teraz czy przychod od sprzedazy tej domeny musze dodac jeszcze do swoich
    przychodow i od tego zaplaci podatek dochodowy

    czy ktos wie to na pewano i zna jakas podstawe prawna

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-25 21:05:16
    Temat: Re: sprzedaz domeny a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jul 2005, karol wrote:
    [...]
    > ale teraz czy przychod od sprzedazy tej domeny musze dodac jeszcze do swoich
    > przychodow i od tego zaplaci podatek dochodowy
    >
    > czy ktos wie to na pewano

    Nie wiem !

    > i zna jakas podstawe prawna

    ...ale podstawa prawna to IMO:
    +++
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    7) kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie
    praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c),
    Art. 18. Za przychód z praw majątkowych uważa się w szczególności
    przychody z praw autorskich i praw pokrewnych w rozumieniu odrębnych
    przepisów, praw do projektów wynalazczych, praw do topografii układów
    scalonych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również
    z odpłatnego zbycia tych praw.
    ---

    "w szczególności" - więc inne prawa też się "uważa".
    Jeśli coś mi sprawia trudność to ocena czy "prawo do domeny" jest
    realizowalne w ramach prawa (czy to rzeczywiście JEST prawo
    majątkowe).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-07-25 21:23:20
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:dc36nh$b2$1@news.onet.pl,
    niejaki(a): karol z adresu <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > swoich przychodow i od tego zaplaci podatek dochodowy
    >
    > czy ktos wie to na pewano i zna jakas podstawe prawna

    jeśli sprzedajesz płatnikowi VAT to nie zapłacisz podatku 1% - jeżeli osobie
    fizycznej lub nie-płatnikowi, to płacicie "solidarnie" podatek od czynności
    cywilnoprawnych
    oczywiście do PIT powinieneś wpisać, ale odlicz koszty zakupu

    lub potraktuj to jako rzecz używaną ponad 6 miesięcy - chociaż pytanie czy
    domena jest rzeczą, czy raczejprawem majątkowym
    generalnie powinieneś umieścić na koniec roku w PIT w rubryce "inne
    przychody"

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 4. Data: 2005-07-25 22:11:47
    Od: p...@o...pl

    umowa dokladnie nazywa sie:

    "umowa przeniesia praw do dysponowania domena"

    czy mozna to traktowac jako prawo autorskie, majatkowe itd

  • 5. Data: 2005-07-26 06:43:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jul 2005, plusz wrote:
    [...]
    > jeśli sprzedajesz płatnikowi VAT to nie zapłacisz podatku 1%

    Możesz podać podstawę prawną ?
    [hint: za "czynność podlega" oberwałem na grupie osobiście]

    [...]
    > lub potraktuj to jako rzecz używaną ponad 6 miesięcy - chociaż pytanie czy
    > domena jest rzeczą,

    Jakoś zdecydowanie tego nie widzę :|

    > czy raczejprawem majątkowym

    Może ktoś ma pomysł czym jeszcze mogłaby być...
    - rzecz - IMO zdecydowanie nie
    - zwierzę - nie bardzo
    -...

    > generalnie powinieneś umieścić na koniec roku w PIT w rubryce "inne
    > przychody"

    Hm... a dlaczego nie prawa majątkowe ?
    Raczej tak dla zasady usiłuję dociec, w odróżnieniu od pytania o podstawę
    prawną (powyżej) :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-07-26 06:46:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jul 2005 p...@o...pl wrote:

    > umowa dokladnie nazywa sie:
    >
    > "umowa przeniesia praw do dysponowania domena"
    >
    > czy mozna to traktowac jako prawo autorskie,

    IMO nijak. Jak ma na myśli 50% KUP to w szczególności.

    > majatkowe itd

    ...IMO tak. Ale ja specjalistą podatkologiem nie jestem.

    [...cięcie cytatu...]
    ...i sygnaturka specjal do rozważenia ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?