    From: "dUDUS" <m...@N...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: sprzedaz licencji na oprogramowanie
    Date: Thu, 11 May 2006 19:08:20 +0200

    Witam,

    Jestem autorem oprogramowania. Chcialbym sprzedac licencje na
    wykorzystywanie go przez osobe fizyczna nie prowadzaca dzialalnosci
    gospodarczej. Ja rowniez jestem osoba fizyczna bez DG. W jaki sposob moge to
    zrobic? Wiadomo, nie moge wystawic faktury sprzedazy ani kupujacy umowy o
    dzielo. Czy w takim przypadku wystarczy zwykla umowa sprzedazy? Druga
    sprawa, jak taka umowe rozliczyc. Gdzies wyczytalem, ze jako osoba fizyczna
    bez DG rozliczam ja w zwyklym rozliczeniu rocznym PIT-37. Dodatkowo, ze jako
    autor przysluguje mi 50% odliczenia kosztow uzyskania przychodu.
    Przeczytalem rowniez, ze musze zaplacic podatku PCC w wysokosci 1%. W jaki
    sposob to sie dokonuje? Dodatkowo znalazlem, ze w przypadku licencji nalezy
    odprowadzic podatek VAT. Czy jako osoba fizyczna nie prowadzaca zadnej DG
    musze go odprowadzac? Jezeli tak to w jaki niby sposob? Ale oto co rowniez
    znalazlem: "Zbycie praw z licencji stanowiącej przedmiot użytku osobistego
    nie podlega podatkowi VAT" - czyli wydaje mi sie, ze to wlasnie mnie dotyczy
    (???). Z drugiej strony gdzie indziej znalazlem: "Jeżeli jednak zbywcą praw
    czy udzielającym licencji jest twórca oprogramowania, wówczas może on
    zastosować stawkę VAT 7%.". Troche jak dla mnie sprzeczne informacje.

    Mozliwe ze troche zakrecilem to wszystko. Bede wdzieczny za odpowiedzi.