  • 1. Data: 2006-01-30 13:38:37
    Temat: sprzedaz na allegro - 2 konkretnie pytania
    Od: "gucio" <...@...ee>

    witam
    mam zamiar zacząć sprzedawać na allegro
    DG na KPiR + kasa fiskalna (być może bez kasy fiskalnej póki co),
    nievatowiec (a może vatowiec?)

    1) pytanie dotyczące kosztów przesyłki, w jaki sposób to rozliczać?
    a) nie rejestrować, wystawiać faktury tylko na wartość towaru bez kosztów
    przesyłki, jako przychód traktować tylko część wpłaty będącą wartością
    towaru
    b) rejestrować, pisać dwie pozycje na fakturze/paragonie - za towar i
    przesyłkę, płacić 22% vat również od przesyłki, zaliczać opłaty pocztowe
    jako koszt
    c) traktować całość jako jedno i na fakturze/paragonie sumować cenę towaru i
    przesyłki

    może jakaś inna opcja?

    2) pytanie drugie: czy mogę przez jakis niedługi czas i na niedużą skalę
    sprzedawać bez DG, tak na próbę, żeby przekonać się czy to będzie opłacalne?

  • 2. Data: 2006-01-30 13:57:30
    Temat: Re: sprzedaz na allegro - 2 konkretnie pytania
    Od: "Michał T" <l...@N...pl>

    > 2) pytanie drugie: czy mogę przez jakis niedługi czas i na niedużą skalę
    > sprzedawać bez DG, tak na próbę, żeby przekonać się czy to będzie
    > opłacalne?

    Jeśli chodzi o granicę pomiędzy sprzedażą zarobkową a pozbywaniem się swoich
    rzeczy to jest ją trudno określić. Interpretacja zależy od urzędnika. Jeśli
    nikt Cie nie zauważy to luz. Ale jeśli wystawisz na raz 100 takich samych
    produktów w każdej grupie to nikt nie będzie miał wątpliwości, że chcesz
    zarobić.
    Chyba w serwisie "twoja firma" można o tym poczytać.

    pozdro

  • 3. Data: 2006-01-30 15:12:10
    Od: Bartek <n...@p...onet.pl>

    gucio napisał(a):

    > 1) pytanie dotyczące kosztów przesyłki, w jaki sposób to rozliczać?

    http://www.ehandel.pit.pl/pages/i/935.php

    Tam jest to ładnie opisane.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 4. Data: 2006-01-31 07:27:17
    Od: Schwester <j...@c...com>

    gucio napisał(a):
> [...]
    > jako koszt
    > c) traktować całość jako jedno i na fakturze/paragonie sumować cenę towaru i

    Jeśli na początek nie będziesz vatowcem, co zresztą przy handlu raczej
    się opłaca, to spokojnie możesz wybrać opcję b). Jeśli będziesz
    vatowcem, to przy opcji b) i c) wyjdzie na to samo, chyba że będziesz
    sprzedawął coś na co jest mniejszy vat niż 22%.
    Przy opcji a) ktoś może się przyczepić, że masz wpływy większe niż
    wystawiasz rachunki.

    pozdrawiam
    --
    Schwester

  • 5. Data: 2006-01-31 11:57:03
    Od: "gucio" <...@...ee>

    "Schwester" wrote

> [...]
    > sprzedawął coś na co jest mniejszy vat niż 22%.
    > Przy opcji a) ktoś może się przyczepić, że masz wpływy większe niż

    czyli jeśli NIE będę vatowcem, to zyskuję na opcji b), ponieważ:
    - nie odprowadzam VAT
    - kupuję w cenie brutto
    - nie tracę na tym, że Poczta Polska sprzedaje swoje usługi ze zwolnieniem z
    VAT

    dobrze kombinuję ?

  • 6. Data: 2006-01-31 13:19:16
    Od: Schwester <j...@c...com>

    gucio napisał(a):
> [...]
    > - kupuję w cenie brutto
    > - nie tracę na tym, że Poczta Polska sprzedaje swoje usługi ze zwolnieniem z

    dokładnie