  • 1. Data: 2006-01-30 10:22:24
    Temat: Usluga do UE
    Od: t <a...@g...pl>

    Tema walkowany niejednokrotnie, ale mam jedno zagadnienie ktorego
    nie wyjasnilem googlujac archiwum.

    Otoz wystawilem fakture za usluge informatyczna do kraju UE.
    Wpisalem stawke podatku jako NP, kwote podatku i kwote brutto tez jako
    NP(za rada goscia z informacji US).

    Teraz zazalem miec watpliwosci czy dobrze zrobilem.

    Wg rozporzadzenia MF:
    "
    11) wartość sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku
    (wartość sprzedaży brutto), z podziałem na kwoty dotyczące
    poszczególnych stawek podatku lub zwolnionych od podatku, __LUB
    NIEPODLEGAJĄCYCH OPODATKOWANIU__;
    "

    powienienem chyba wpisac kwote brutto wg stawki NP - czyli taka sama jak
    kwote netto. Tyle ze skoro usluga nie podlega pod VAT w Polsce,
    nie ma na nia zadnej stawki VAT, to ciezko mi pojac kwote brutto
    po opodatkowaniu ktorego nie ma. Gdybym wpisal kwote brutto
    to wg mnie oznaczaloby to ze przyjalem stawke 0% ktorej przyjac nie
    moglem.

    Przy okazji spytam - jakie moga byc konsekwencje tego ze przy kontroli
    doczepia mi sie do faktury(tzn uznaja ze ma byc stawka brutto a ja jej
    nie mam albo ze nie ma byc tej stawki a ja ja mam)?
    Czy tylko mandat na kilka stowek czy tez jakies powazniejsze konsekwencje?

    pozdrawiam
    AL

  • 2. Data: 2006-01-30 16:31:50
    Temat: Re: Usluga do UE
    Od: "ShadowFiend" <g...@o...pl>

    Ja robię tylko usługi do UE (tłumaczenia)
    Po prostu na fakturze mam tylko pozycje: kwota netto i kwota brutto -
    elementy tabelki w których normalnie jest stawka i kwota VAT zostają puste
    (tak mi radzili w moim US)... oprócz tego mam na dole faktury dopiskę, że
    nabywca jest zobowiązany odprowadzić podatek VAT od faktury zgodnie z
    lokalnymi przepisami
    oczywiście fakturki po angielsku - dla US są oddzielne wersje po polsku - a
    właściwie to robię te wersje po polsku jak robią kontrolę...
    miałem kontrolę VAT (bo kupiłem auto to i od razu sprawdzili czy mogę
    odliczyć :P) i wtedy na żądanie doniosłem polskie wersje faktur a do tych
    kwot w ogóle się nie przyczepili - najwyraźniej mieli świadomość, że tak
    tylko może być....

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-01-30 20:43:27
    Od: t <a...@g...pl>

    ShadowFiend wrote:
> [...]
    > odliczyć :P) i wtedy na żądanie doniosłem polskie wersje faktur a do
    > tych kwot w ogóle się nie przyczepili - najwyraźniej mieli świadomość,

    No wlasnie.. Ja nie wpislaem tej kwoty brutto, bo w rozporzadzeniu MF
    tak pisza i facet z informacji VAT tez tak mowil zeby wpisac wpisac
    tylko netto. Ale od tamtego czasu znajduje posty zeby wpisywac tez kwote
    brutto=kwocie netto, jeden doradca podatkowy tez tak zasugerowal.
    No i sie troche zalaklem :)

    Jest ktos na grupie kto pisal tylko netto a reszta ze nie podlega
    i komu US nie przyczepil sie do tego ?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-01-30 21:00:13
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    Użytkownik "t" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    ShadowFiend wrote:
> [...]

    No i sie troche zalaklem :)

    Jest ktos na grupie kto pisal tylko netto a reszta ze nie podlega

    Dla mnie taki rachunek, w którym w miejscu brutto pisze np jest bez sensu.
    Kwota brutto to przecież nic innego jak netto + podatek, czyli w twoim
    przypadku brutto = netto. Nie może na rachunku w miejscu brutto pisać np bo
    to oznacza w istocie że rachunek jest na zero a tak nie jest. Ja również
    świadczę usługi, tyle że marketingowe dla firm zagranicznych. Wystawiam im
    rachunek na którym w ogóle nie ma pojęcia netto/brutto jest tylko jedna
    wartość z adnotacją iż usługa nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Ale
    wartość (twoje brutto) to wartość matematyczna; musi być wyrażona liczbowo
    czyli określać cenę usługi. Najprostszym rozwiązaniem probelmu będzie
    wydrukowanie tych rachunków jeszcze raz we właściwej formie, z tym samym
    numerem i datą i podmiana w miejsce tych bez sensu. I po problemie