  • 11. Data: 2002-04-10 05:22:08
    Temat: Re: sprzedaż nieruchomosci a Vat
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > "zwolniony z VAT" i "niepodlegający pod VAT".
    > "Zwolniony" - faktura VAT z pozycją "zwolniony" ("zw.")
    > "Nie podlega" - rachunek (!)
    >
    > Profilaktycznie będę się ostrożnie wypowiadał :), tym bardziej
    > że ostatnia nowelizacja zdaje się "mieszała w pojęciach" (jakiś
    > komentarz na ten temat schowałem, ale trudno go między 40GB
    > innych takich smieci znaleźć :( :>!)
    >
    > Jeśli chodzi o *budynek* - to IMHO:
    >
    > - normalnie PODLEGA pod VAT (tak ?)
    > - ...więc nie może NIE PODLEGAĆ, jest ZWOLNIONY (konkretny
    >  zapis w ustawie mówi, że zwalnia się z podatku...)

    Dziękuję bardzo
    pozdrawiam
    DL

  • 12. Data: 2002-04-10 11:44:49
    Temat: Re: Re: Re: sprzedaż nieruchomosci a Vat
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Podzielam wątpliwość - zdaje mi się że właścicielem nieruchomości
    > jest (by definition) właściciel gruntu na której toto stoi.
    > Inna sprawa że pojawiają się wątpliwosci w razie przesuwania
    > nieruchomości :> !

    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Skoro wybudowałam pawilon z własnych środków na terenie spółdzielni i mam prawo
    go sprzedać (w umowie ze spółdzielnią mam to zagwarantowane) to chyba
    oznacza,że jest to moja własność...czy się mylę? Potrzebny ten akt czy nie, bo
    już sama nie wiem...sprzedaję tylko budynek...
    pozdrawiam
    DL

  • 13. Data: 2002-04-10 11:47:32
    Od: <m...@p...onet.pl>

  • 14. Data: 2002-04-11 00:17:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 10 Apr 2002 m...@p...onet.pl wrote:
    [...]
> [...]
    >+ go sprzedać (w umowie ze spółdzielnią mam to zagwarantowane) to chyba
    >+ oznacza,że jest to moja własność...czy się mylę?

    Kiedyś to było możliwe.
    Dziś AFAIK obowiązuje zasada "czyj grunt - tego chałupa".
    (a czyj grunt ??)

    >+ Potrzebny ten akt czy nie, bo
    >+ już sama nie wiem...sprzedaję tylko budynek...

    Hm... byłem przekonany że już się NIE DA (tj. że wszystkie
    przypadki sprzedaży "samego budynku" przy np. nieuregulowanej
    własności gruntu są wstrzymywane). Może się mylę, daj znać
    jak się dowiesz !
    BTW: zdawało mi się że to m.in. "z okazji" zasady "czyj grunt..."
    była 'promocja' na wykup gruntu dzierżawionego ! (żeby choć
    częściowo rozwikłać problem tych, którzy kiedyś - legalnie - na
    'wieczystym' wznosili SWOJE budynki)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (który czekał dość długo aż UM sobie mapki poukłada, nim
    ustali co i jak - bo inaczej podobno właśnie mieszkań
    nie dało się sprzedać)