  • 1. Data: 2007-12-02 19:26:18
    Temat: sprzedaż płyt DVD a kasa fiskalna
    Od: "Krzysztof Goliński" <g...@p...onet.pl>

    Witam
    Jak doczytałem, zgodnie ze znowelizowanymi przepisami odnośnie kasa
    fiskalnych, sprzedaż płyt DVD dla nieprowadzących DG podlega
    ewidencjonowaniu za pomocą kas rejestrujacych i nie działają tu żadne
    zwolnienia.
    Prowadzę działalność szkoleniową i mam sprzedaż wyłącznie zwolnioną z vat.
    Ostatnio zacząłem sprzedawać nowy produkt, tj płyty nagrane przeze mnie na
    szkoleniach.
    Jak ustaliłem sprzedaż takich płyt normalnie opodatkowana jest 22% vat.
    Jednak nie planuję uzyskiwać istotnych obrotów z tego tytułu i na pewno nie
    przekroczę progu kiedy musiałbym zarejestrować się jako vatowiec.

    Problem mój jest następujący i żaden przepis jasno nie precyzuje - czy mimo
    że nie jestem vatowcem i nigdy nie będę to dla tych kilku płyt co sprzedam
    miesięcznie muszę kupić kasę?
    Dzięki za pomoc
    Krzysiek

  • 2. Data: 2007-12-03 07:03:59
    Temat: Re: sprzedaż płyt DVD a kasa fiskalna
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Dec 2007 20:26:18 +0100, Krzysztof Goliński napisał(a):

    > Problem mój jest następujący i żaden przepis jasno nie precyzuje - czy mimo
    > że nie jestem vatowcem i nigdy nie będę to dla tych kilku płyt co sprzedam
    > miesięcznie muszę kupić kasę?

    Tak na mój gust, to przepis jest raczej jasny.
    Treść rozporządzenia masz tu:

    http://podatki.pl/akty/280306.htm

    zwróć uwagę na zapis:

    § 4. Zwolnień od obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2, 3 i 3a,
    nie stosuje się bez względu na wysokość osiąganych obrotów:
    [...]
    7) przy dostawie nagranych, z zapisanymi danymi lub zapisanymi pakietami
    oprogramowania komputerowego (w tym również sprzedawanymi łącznie z
    licencją na użytkowanie): płyt CD, DVD, kaset magnetofonowych, taśm
    magnetycznych (w tym kaset wideo), dyskietek, kart pamięci, kartridży.

    i zerknij do § 2, 3 i 3 a - to są te zwolnienia, które Cię niestety nie
    obowiązują.
    IMO - kasę musisz mieć już od pierwszej sprzedaży płyty dla os.fiz.

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-12-03 08:46:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Goliński" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fiv0so$a44$1@news.onet.pl...

    > Problem mój jest następujący i żaden przepis jasno nie precyzuje - czy
    > mimo że nie jestem vatowcem i nigdy nie będę to dla tych kilku płyt co
    > sprzedam miesięcznie muszę kupić kasę?

    Bycie vatowcem ma sie nijak do obowiazku posiadania kasy fiskalnej.
    Mozna byc vatowcem i nie musiec miec kasy, mozna nie byc vatowcem i musiec
    miec kase.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-12-03 09:00:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Goliński" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fiv0so$a44$1@news.onet.pl...

    Ja tylko uzupelniajaco - ze zwolnienia wyrzuca nie tylko "samoistna"
    sprzedaz materialow na plycie, ale takze sytuacja, gdy plyta jest dodatkowa
    czescia uslugi, tak?
    Np. Klient zamawia u mnie usluge edukacyjna (rozwiazanie zadan) a ja mu
    np. - zamiast na maila - wysylam plyte poczta. Wtedy tez wypadam ze
    zwolnienia?
    A poczatkujacy kioskarz, ktory sprzedaje gazetki a niektore sa z plytkami -
    tez wypada ze zwolnienia? (moze to nawet z mysla o nich wprowadzono ten
    zapis:)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-12-03 09:19:55
    Od: loookas <l...@p...onet.pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > tez wypada ze zwolnienia? (moze to nawet z mysla o nich wprowadzono ten

    Dołączam się do pytania z taką sytuacją: sprzedaję klientowi monitor
    LCD, który ma dołączone sterowniki na płycie CD. Muszę mieć w tym
    przypadku kasę fiskalną? a co gdybym monitor sprzedał bez sterowników,
    tylko z instrukcją z adresem strony internetowej, gdzie można te
    sterowniki znaleźć?

    loookas

  • 6. Data: 2007-12-03 09:26:33
    Od: "Krzysiek" <g...@p...onet.pl>

    Dzięki za wyjaśnienie - tak właśnie wynikało mi z przepisów, że to że jestem
    zwolniony z vat ma się nijak do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania.
    Pozstaje jeszcze jedno dobre pytanie zgodnie z art 111 uovat:
    "Podatnicy naruszający obowiązek określony w ust. 1 do czasu rozpoczęcia
    prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas
    rejestrujących tracą prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę
    stanowiącą równowartość 30 % kwoty podatku naliczonego przy nabyciu towarów
    i usług"

    Jest to dotkliwa kara ale tylko wtedy gdy rozlicza się vat naiczony a u
    mnie podatku naliczonego nie ma.
    Co w takim razie może mi grozić za "niemanie" kasy? Kilka stówek grzywna?
    Pzdr
    Krzysztof

  • 7. Data: 2007-12-03 09:32:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jest to dotkliwa kara ale tylko wtedy gdy rozlicza się vat naiczony a u
    > mnie podatku naliczonego nie ma.
    > Co w takim razie może mi grozić za "niemanie" kasy? Kilka stówek grzywna?

    Gdy jestes zwolniony z VAT, to polowe kasy za kase zwraca Ci urzad skarbowy.
    W przypadku, gdy kupisz po fakcie, musisz cala kase na kase wylozyc z
    wlasnej kieszeni.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2007-12-03 09:40:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Goliński" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fiv0so$a44$1@news.onet.pl...

    Własnie - a co z Osrodkami Szkolenia Kierowcow? Maja niby - dzieki PKWiU 80
    caly pakiet zwolnien (VAT, kasa) - ale coraz czesciej w cenie kursu daja
    kursantom ksiazeczke i plyte z testami?

    A co z przychodniami, gdzie coraz czesciej wydaje sie zdjecia z przeswietlen
    na plytach CD?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2007-12-03 09:48:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Goliński" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fiv0so$a44$1@news.onet.pl...
    I jeszcze - czy "dostawa sprzętu telekomunikacyjnego", o ktorej mowa w par 4
    pkt 5a) dotyczy dostawy (sprzedazy) towarow handlowych czy tez np. rowniez
    okazjonalnej wyprzedazy wyposazenia?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2007-12-03 12:16:18
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > 4 pkt 5a) dotyczy dostawy (sprzedazy) towarow handlowych czy tez np.
    > rowniez okazjonalnej wyprzedazy wyposazenia?

    Odetchnalem z ulga, gdy zobaczylem, ze obydwa modemy GSM z wyposazenia jakie
    sprzedalem w tym roku, sprzedalem OF+DG :)

    Pozdrawiam
    SDD