  • 1. Data: 2007-12-01 20:52:28
    Temat: w środki trwałe zakup z 2006r.
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Witam,

    Sytuacja jest następująca.
    W połowie roku 2006 kupiłem komputer
    o wartości > 5000zł itp. (z dotacji z FP), chwilę później
    założyłem DG. Używałem ów sprzęt, nie czyniłem żadnych
    odliczeń i nie amortyzowałem ponieważ sądziłem, że nie mogę.
    Kupowałem materiały eksploatacyjne na firmę.

    Pytanie jest następujące:
    Czy można z takim opóźnieniem zacząć amortyzować
    ŚT?

    I drugie:
    Czy waszym zdaniem jest możliwość zaliczenia do kosztów
    po takim czasie pomniejszego sprzętu, typu aparat foto
    (faktura zakupu z 2006r.)? (czy cenę z takiej faktury można
    uznać za aktualną?)

    Piotr

  • 2. Data: 2007-12-01 21:56:56
    Temat: Re: w środki trwałe zakup z 2006r.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Dec 2007, PiotrB. wrote:

    [...]
    Do "dotacyjnego" się nie wtykam.

    > Czy można z takim opóźnieniem zacząć amortyzować
    > ŚT?

    Teza do dyskusji :)
    Hasło: "ujawnienie środka trwałego"
    Może być?
    Ustawa:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    > I drugie:
    > Czy waszym zdaniem jest możliwość zaliczenia do kosztów
    > po takim czasie pomniejszego sprzętu, typu aparat foto
    > (faktura zakupu z 2006r.)?

    *Wprost* możliwości nie widzę.
    Poprzez zaliczenie do ST, jeśli się wykaże "użytkowanie w celu"...
    a dlaczego by nie?

    > (czy cenę z takiej faktury można
    > uznać za aktualną?)

    Hm...
    "a dlaczego by nie?"
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-12-02 18:07:51
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > założyłem DG. Używałem ów sprzęt, nie czyniłem żadnych
    > odliczeń i nie amortyzowałem ponieważ sądziłem, że nie mogę.

    nooo i nie mozesz amortyzowac zakupow z dotacji, nie mozesz ich wrzucac w
    koszty, mozesz odliczyc VAT. Juz to przerabialem:)
    od dotacji nie placiles podatku tak wiec i od zakupow nie mozes zgo odliczac
    pzdr
    Anax

  • 4. Data: 2007-12-02 19:29:46
    Od: "wiktor durski" <wiktordurski@@wp.pl>

> [...]
    > koszty, mozesz odliczyc VAT. Juz to przerabialem:)
    > od dotacji nie placiles podatku tak wiec i od zakupow nie mozes zgo

    tak więc gdy kupuje samochód z pieniędzy z dotacji na rozpoczecie
    dzialalnosci z urzedu pracy to nie amortyzuje go i nie wrzucam w koszty??

  • 5. Data: 2007-12-02 21:23:35
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik "wiktor durski" <wiktordurski@@wp.pl> napisał w wiadomości

    > tak więc gdy kupuje samochód z pieniędzy z dotacji na rozpoczecie
    > dzialalnosci z urzedu pracy to nie amortyzuje go i nie wrzucam w koszty??

    a przyznali Ci dotacje na samochod? na to raczej niechetnie daja kase...
    poszukaj w sieci jak to jest z dotacjami.
    ja na szybko znalazlem:
    http://www.vat.pl/srodki_trwale_koszty_interpretacje
    _1236.php
    http://www.biznesforum.pl/topics51/dotacja-na-rozpoc
    zecie-dzialalnosci-a-zwrot-vat-vt3254.htm

    kupujac samochod powiedzmy za 20k i dajac 10k swoich i 10k z dotacji to
    mozesz amortyzowac jedynie do kwoty pochodzacej z twoich pieniedzy a nie z
    dotacji.

    pzdr
    Anax

  • 6. Data: 2007-12-02 21:24:36
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik "wiktor durski" <wiktordurski@@wp.pl> napisał w wiadomości

    > tak więc gdy kupuje samochód z pieniędzy z dotacji na rozpoczecie
    > dzialalnosci z urzedu pracy to nie amortyzuje go i nie wrzucam w koszty??

    jeszcze duzo ciekawych info uzyskasz na http://www.bierzdotacje.pl/
    pzdr
    Anax

  • 7. Data: 2007-12-02 22:02:13
    Od: "wiktor durski" <wiktordurski@@wp.pl>

    > a przyznali Ci dotacje na samochod? na to raczej niechetnie daja kase...

    dostalem dotacje 10 tys zlotych z czego 9 byla wnioskowana na zakup
    samochodu dostawczego
    a 1 tys na oprogramowanie

    w zwiazku z tym wychodzi mi ze vat od zakupow odliczam sobie w obu
    przypadkach

    koszt netto oprogramowania wrzucam w koszty bezposrednio

    natomiast netto za samocho (16 tys) amortyzuje tylko w czesci wkladu
    wlasnego czyli 7 tys zlotych

  • 8. Data: 2007-12-03 17:17:21
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

> [...]
    > samochodu dostawczego
    > a 1 tys na oprogramowanie
    >
    > w zwiazku z tym wychodzi mi ze vat od zakupow odliczam sobie w obu

    wlasnie tak zrobilem

    > koszt netto oprogramowania wrzucam w koszty bezposrednio

    nic co kupione z dotacji nie moze byc wrzucone w koszty, poczytaj te linki
    co Ci podalem.

    > natomiast netto za samocho (16 tys) amortyzuje tylko w czesci wkladu
    > wlasnego czyli 7 tys zlotych

    to by pasowalo

    Anax