  • 1. Data: 2004-01-08 20:08:09
    Temat: sprzedaz programow komputerowych zakupionych na rynku pierwotnym i wtornym
    Od: "stanseba" <s...@p...onet.pl>

    Mam pytanie : Czy bank bedacy posiadaczem oprogramowania moze go sprzedac ? W jakim
    przypadku jest to mozliwe a w jakim nie ? Czy oprogramowanie zakupione na rynku
    wtornym bierze sie pod uwage przy wycenia wartosci banku ?

    Z gory bardzo dziekuje

  • 2. Data: 2004-01-09 08:57:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2004, stanseba wrote:

    >+ Mam pytanie : Czy bank bedacy posiadaczem oprogramowania moze go sprzedac ?

    A jaka jest forma posiadania ?
    Zakładam że legalna (wg polskiego KC nielegalne posiadanie też
    podlega ochronie :>), ale mimo że nie jest to "domyślne" - to
    nie można wykluczyć że chodzi o licencję najmu czy coś podobnego...
    Wnoszę o precyzyjniesze zadawanie pytań :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-09 18:42:04
    Od: "Radek" <r...@p...onet.pl>

    >Mam pytanie : Czy bank bedacy posiadaczem >oprogramowania moze go sprzedac
    ? W jakim >przypadku jest to mozliwe a w jakim nie ?

    Do kazdego programu dolaczona jest licencja, w ktorej pisze czy dany program
    mozna odsprzedac, czy nie.

    Radek

  • 4. Data: 2004-01-09 22:38:46
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    Radek <r...@p...onet.pl> wrote:
    > ? W jakim >przypadku jest to mozliwe a w jakim nie ?
    >
    > Do kazdego programu dolaczona jest licencja, w ktorej pisze czy dany program
    > mozna odsprzedac, czy nie.

    A przypadkiem polska Ustawa o prawie autorskim nie zabrania
    ograniczania obrotu wtornego "egzemplarzem utworu" ?

    M.

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 5. Data: 2004-01-09 22:49:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2004, Radek wrote:

> [...]
    >+
    >+ Do kazdego programu dolaczona jest licencja, w ktorej pisze czy dany program

    Sprzeciw.

    Nie podejmuję się wypowiadania w sprawie posiadacza, bo jeśli
    nie jest on właścicielem - to rzeczywiście być może musi mieć
    zgodę licencjodawcy.

    Natomiast wyłączenie spod kontroli licencjodawcy "egzemplarza
    utworu" zapisane jest wyraźnie w ustawie o prawach autorskich,
    żeby nie być gołosłownym:

    ++++
    Art. 51. (stara treść)
    1. Wprowadzeniem do obrotu jest przeniesienie własnoœci
    egzemplarza utworu dokonane przez uprawnionego lub inne
    rozporzšdzenie egzemplarzem dokonane za jego zezwoleniem.
    2. Po wprowadzeniu do obrotu, dalszy obrót egzemplarzami
    utworu nie narusza praw autorskich, z zastrzeżeniem
    przepisu art. 50 pkt 8 i 9.
    [...a 50.8 i .9 to był najem i dzierżawa....]

    .... i treść zmieniona (bo ja nie wiem "z kiedy" są
    licencje !!): ....

    Art. 51.
    1. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej wyczerpuje prawo do zezwalania na dalszy obrót
    takim egzemplarzem na wskazanym terytorium, z wyjštkiem jego najmu lub
    użyczenia
    2. Nie stanowi naruszenia autorskich praw majštkowych import egzemplarzy
    wprowadzonych do obrotu na terytorium państwa, z którym Rzeczpospolita
    Polska zawarła umowę o utworzeniu strefy wolnego handlu.
    3. [wejdzie od 1.V.2004]
    ----

    Składam wniosek formalny o wskazanie podstawy prawnej do
    wyrażonego w cytacie poglądu !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)