  • 1. Data: 2011-08-24 13:19:09
    Temat: sprzedaz towaru/uslugi do kraju UE
    Od: Dorota G <g...@g...com>

    Witam,

    Widzialam ze na grupie pojawialy sie podobne tematy, ale juz dwoi i
    troi mi sie w oczach. Im wiecej o tym czytam tym bardziej to jest dla
    mnie zagmatwane.

    Wykonuje strone www dla firmy z UK. Ta firma nie jest platnikiem vat.
    Firma otrzyma gotowa i w pelni funkcjonalna strone (z grafika i
    oskryptowaniem). Dostawa bedzie przez email a doklanie strona zostanie
    zainstalowana na serwerze wykupionym przez ta firme. Serwer znajduje
    sie w Polsce.

    Nie wiem zupelnie jaka stawke vat i czy wogole powinnam wpisac na
    fakturze.
    Czy bedzie to traktowane jako dostawa towaru czy wykonanie uslugi?
    Skoro instalacja bedzie na serwerze w Polsce to czy miejscem wykonania
    uslugi bedzie Polska?
    Jak to rozliczyc w pkpir i ewidencji vat?

    Bardzo prosze Was o pomoc.

    Z gory serdecznie dziekuje :)

  • 2. Data: 2011-08-24 20:51:21
    Temat: Re: sprzedaz towaru/uslugi do kraju UE
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 24.08.2011 15:19, Dorota G wrote:
    > Witam,
    >
    > Widzialam ze na grupie pojawialy sie podobne tematy, ale juz dwoi i
    > troi mi sie w oczach. Im wiecej o tym czytam tym bardziej to jest dla
    > mnie zagmatwane.

    :)

> [...]
    > sie w Polsce.
    >
    > Nie wiem zupelnie jaka stawke vat i czy wogole powinnam wpisac na

    Wg art. 28b uptu jeśli stronka jest na cele komercyjne nabywcy to VAT
    płaci nabywca u siebie.

    Tylko uwaga - żeby się nie okazało że ten serwer to jest stałe miejsce
    prowadzenia DG dla którego to miejsca świadczysz usługę - bo wtedy
    należy się VAT polski. Nie powinno tak być, ale sygnalizuję potencjalną
    minę bo nie wiem jakie tam macie układy.

    Uwaga druga - nabywca powinien się wylegitymować VAT ID, który to VAT ID
    sprawdzasz emailowo "w Koninie". Najlepiej przeczytać też rozp. UE
    282/2011 bo tam są dodatkowe wymogi odnośnie weryfikacji kontrahenta za
    pomocą "zwykłych srodków biznesowych" cokolwiek to znaczy.

    > Czy bedzie to traktowane jako dostawa towaru czy wykonanie uslugi?

    IMO usługa, bo gdzie ten towar?

    > Skoro instalacja bedzie na serwerze w Polsce to czy miejscem wykonania
    > uslugi bedzie Polska?

    Jak wyżej - raczej nie, ale nie znam dokładnej sytuacji więc uważaj.

    > Jak to rozliczyc w pkpir i ewidencji vat?

    W KPiR jak każdą inną fakturę przychodową.
    A w VAT jest trudniej - bo ma zastosowanie bodajże art. 109 ust. 3a uptu
    + art. 19. ust 19a/19b + art. 100 ust. 4 (+ bodajże ust. 15) + okolice
    par. 25 rozporządzenia fakturowego.

    Ogólnie jest tutaj do opanowania mała rzeka informacji.

    Tomek

  • 3. Data: 2011-08-25 07:56:05
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 24.08.2011 22:51, tomek wrote:

    > :)

    (...)

    > Uwaga druga - nabywca powinien się wylegitymować VAT ID, który to VAT ID

    No to chyba sie nie wylegitymuje VAT ID, skoro nie jest platnikiem VAT?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2011-08-25 09:32:56
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 25.08.2011 09:56, Tomasz Chmielewski wrote:

    > (...)

    > No to chyba sie nie wylegitymuje VAT ID, skoro nie jest platnikiem VAT?

    Przeoczyłem to. Ale dla reverse-charge nie ma to znaczenia - i tak oni
    muszą zapłacić VAT u siebie. Jeśli nie mają VAT ID to sprzedawca ma
    problem i dla własnego bezpieczeństwa chyba powinien naliczyć polski
    VAT. Na co z kolei może się nie zgodzić nabywca.
    Ale to już takie gdybanie bo nie przerabiałem takiej sytuacji.

    Tomek