  • 1. Data: 2005-02-21 18:59:27
    Temat: sprzedaż udziału w nieruchomości
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jestem współwłaścicielem mieszkania razem z bratem. Brat postanowił mnie
    spłacić czy od otrzymanych pieniędzy będę musiał zapłacić podatek? Jeśli tak
    to ile?

    Słyszałem o jakiś zwolnieniach jeżeli kupuje się inne mieszkanie, a ja
    zamierzam właśnie tak zrobić tylko, że chcę wziąć kredyt na 100% inwestycji
    a to co dostanę od brata przeznaczyć na wykończenie mieszkania, czy w takiej
    sytuacji te zwolnienia by mnie objęły.

    Pozdrawiam
    Kyniu

  • 2. Data: 2005-02-22 19:16:24
    Temat: Re: sprzedaż udziału w nieruchomości
    Od: "Piotr 'Kazimierz' Kuźmiak" <u...@a...netusun>

    <k...@p...onet.pl> wrote in message news:cvdb2d$p85$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Jestem współwłaścicielem mieszkania razem z bratem. Brat postanowił mnie
    > spłacić czy od otrzymanych pieniędzy będę musiał zapłacić podatek? Jeśli

    2% podatku od czynności cywilnoprawnych od tej czesci.

> [...]
    inwestycji
    > a to co dostanę od brata przeznaczyć na wykończenie mieszkania, czy w

    Chodzi o zryczałtowany podatek dochodowy w wys. 5%. Nie placi sie go jesli w
    ciagu 2 lat wyda sie pieniadze uzyskane ze sprzedazy nieruchomosci na cele
    mieszkaniowe (w ciagu 2 tyg. od sprzedazy trzeba zlozyc w US stosowne
    oswiadczenie). Tylko, ze nie wiem czy wykonczenie mieszkania mozna uznac za
    cele mieszkaniowe.

    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856