  • 1. Data: 2006-10-29 21:50:47
    Temat: sprzedaż uliczna i podatki
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    Mam taki mały problem. Rzecz jest na razie w fazie bardzo głębokich rozważań
    teoretycznych.

    Chodzi o promocję pewnego produktu (drobizagu) na ulicy. W zasadzie chodzi o
    sprzedaż poza sklepami. To jednorazowa akcja.
    Chcę akcję przeprowadzić całkowicie legalnie. Z jakimi obowiązkami
    podatkowymi wiąże się taka sprzedaż (ze stojakiem, plecakiem, "z ręki").

    A.

  • 2. Data: 2006-10-30 08:14:11
    Temat: Re: sprzeda? uliczna i podatki
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-10-2006 o 22:50:47 asmira <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mam taki ma?y problem. Rzecz jest na razie w fazie bardzo g??bokich
    > rozwa?a?
    > teoretycznych.
    >
    > Chodzi o promocj? pewnego produktu (drobizagu) na ulicy. W zasadzie
    > chodzi o
    > sprzeda? poza sklepami. To jednorazowa akcja.
    > Chc? akcj? przeprowadziae ca?kowicie legalnie. Z jakimi obowi?zkami
    > podatkowymi wi??e si? taka sprzeda? (ze stojakiem, plecakiem, "z r?ki").
    >
    > A.

    Zakładam że nie masz zarejestrowanej DG? No więc jeśli to będzie w sposób
    ciągły
    i zorganizowany to musisz DG zarejestrować. Ale jeśli to zrobisz raz i
    znikniesz
    top hmm.. zorganizowane będzie ale co do ciągłąści nie śmiem się
    wypowiadać,
    obstawiałbym że nie będzie to ciągłe ale to tylko moje skromne
    przypuszczenie.
    No więc jak coś zarobisz i to będzie ze sprzedaży towarów to w uproszczoną
    ewidencje
    VAT musisz to wpisać(chyba że towary zwolnione albo chyba że są np z
    metali szlachetnych
    wtedy musisz się zarejetrować jako VATowiec). Co do PIT - to bez DG _z
    tego_co_pamiętam_
    nie odprowadza się zaliczek na bieżąco tylko zbiorczo na PIT-37 rocznym
    wpisujesz
    utarg i wyliczasz podatek w rubryce Inne.
    Generalnie to podaj szczegóły bo to co wyżej napisałek to na bazie hipotez
    odnośnie
    szczegółów.

  • 3. Data: 2006-10-30 08:52:48
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    Działalność gospodarczą mam. VAT-owcem jestem i się z wszystkiego grzecznie
    rozliczam jak Pan Bóg przykazał. Żadnego kombinowania.

    Wiem, że wiele przedsiewizięć odbywających się na ulicy jest zupełnie
    nielegalnych. Ale mnie zależy na legalności.

    W tej chwili chodzi mi głównie o ustalenie ewentualnych kosztów.
    Dokładnie będzie to sprzedaż wydawnictwa prasowego, którego oddział
    prowadzę.

    W sumie najpoważniejszy mój problem to VAT. Dobrze rozumiem, że kasy
    fiskalne będę musiała mieć po przekroczeniu 40 tys?

    A.