  • 1. Data: 2005-09-06 10:35:56
    Temat: sprzedaż wysyłkowa a koszt wysyłki
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    od marca prowadze sklep interentowy (wysyłkowy)
    do tej pory na fakturach wpisywałem koszt wysyłki np 8 zł jako osobna
    pozycja ze stawka vat 0% (koszt wysyłki na poczcie tez mial taka stawke)
    Gdy sie nad tym zastanowilem doszedlem do wniosku, ze beldeni to zapisuje
    koszt 90% wysylek jakie robie to
    4,6 opalata pocztowa
    ok 10 gr - list
    reszta to oplata za pakowanie i dowiezienie na poczte

    jak prawidlowo powinienem to ksiegowac? czy jako koszt wysylki i pakowania 8
    zl w tym 22% vat?

    z gory dziekuje za pomoc

    pozdrawiam

    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-09-08 10:09:41
    Temat: Re: sprzedaż wysyłkowa a koszt wysyłki
    Od: Paweł Niemczuk <o...@o...pl>

    Użytkownik Fickman napisał:

> [...]
    > reszta to oplata za pakowanie i dowiezienie na poczte
    >
    > jak prawidlowo powinienem to ksiegowac? czy jako koszt wysylki i pakowania 8

    Sprawa byla walkowana na grupie kilka dni temu.
    Wszelkie uslugi zwiazane z pakowaniem i wysylka towaru winny byc
    opodatkowane stawka 22%, jesli koszty te sa wykazane osobno.
    Jesli zas sa doliczane do ceny towaru, to winny byc opodatkowane wg
    takiej stawki, jak sam towar.
    Zwolnione sa uslugu jedynie poczty panstwowej i jedynie owa poczta z
    tego zwolnienia moze korzystac.

    Pawel Niemczuk, Gliwice

  • 3. Data: 2005-09-10 06:38:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2005, Fickman wrote:

    > od marca prowadze sklep interentowy (wysyłkowy)
    > do tej pory na fakturach wpisywałem koszt wysyłki np 8 zł jako osobna
    > pozycja ze stawka vat 0% (koszt wysyłki na poczcie tez mial taka stawke)

    NIEMOŻLIWE.
    O ile wiem stawka na usługi pocztowe to "zw".
    A samo pytanie było wałkowane ileś razy...
    Refakturę trudno uzasadnić :( zaś pocztą polską nie jesteś !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-09-10 23:06:39
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    --

    > NIEMOŻLIWE.
    > O ile wiem stawka na usługi pocztowe to "zw".
    > A samo pytanie było wałkowane ileś razy...
    > Refakturę trudno uzasadnić :( zaś pocztą polską nie jesteś !

    dziekuje za odpowiedzi, rzeczywiscie jest zwolnione z vatu (pisalem z
    pamieci)
    bede musial zrobic korekte, mam zwiazku z tym jeszcze jendo pytanie.
    wysylalem towar od marca tego roku, uzbieralo mi sie z 500 kosztow wysylke
    dla ktorych nie naliczylem vatu
    czy moge w tym miesiacu zrobic jedna faktury korygujace np cos w tym stylu:

    koszty 500 x 8 zl
    a pozniej wpisac srzedaz 500 wysylek juz z vatem 22%

    domslam sie, ze problemem moga byc bledne faktury, czy dla US bedzie to
    problem?