  • 1. Data: 2005-09-06 12:23:52
    Temat: Artykuły w RP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    ...dawno o ciekawostkach nie było:

    "Jak dwa razy zamortyzować samochód":
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_050901/fi
    rma_a_11.html

    "Amortyzowany przez spółkę cywilnš samochód powinien być wniesiony
    do jej majštku":
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_050901/fi
    rma_a_9.html

    ...i bonus do wszystkich dyskusji czy można wystawić f-rę klientowi,
    jeśli jest to "normalna" f-ra (termin z przepisów: 7 dni) a on
    przylezie i chce ją powołując się na Ordynację i dłuższy termin
    wystawienia rachunku lub tak w ogóle chciałby ją dostać choć
    od sprzedaży minęło np. pół roku, czyli
    "Faktura wystawiona po terminie":
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_050901/fi
    rma_a_8.html

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2005-09-06 13:41:05
    Temat: Re: Artykuły w RP
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

> [...]
    > przylezie i chce ją powołując się na Ordynację i dłuższy termin
    > wystawienia rachunku lub tak w ogóle chciałby ją dostać choć

    borykam się właśnie z problemem trochę z "tej beczki"
    dziewczyna przyniosłą mi fakturki zakupu (nie towary handlowe ani
    materiały), które są wystawione po ustawowym terminie 7 dni (faktury do
    paragonów). I np data sprzedaży 5 lipiec, data wystawienia 1 sierpień....
    Naszły mnie w związku z tym wątpliwości - czy taka fv będzie dla niej
    dowodem do zaksięgowania w KPiR? Bo ostatecznie ktoś mógłby (gdyby chciał)
    się do tego przyczepić ! Dowodem księgowym jest bowiem PRAWIDŁOWO WYSTAWIONA
    FAKTURA VAT !!!!! Cóż z takim kwiatuszkiem zrobic? Chyba pozostanie mi
    napisać wniosek do US o interpretację :)
    Czy ktoś ma podobne doświadczenia?

    pozdr. monika

  • 3. Data: 2005-09-06 14:06:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2005, Kalina wrote:

    > się do tego przyczepić ! Dowodem księgowym jest bowiem PRAWIDŁOWO WYSTAWIONA
    > FAKTURA VAT !!!!!

    Możesz podać stosowny cytat z AKTUALNEJ ustawy ?

    Bo ja widzę tylko "z tytułu".
    I czy przeczytałaś artykuł - bo tam jest dość wyraźne stanowisko
    jakby nie było doradcy podatkowego.

    > Cóż z takim kwiatuszkiem zrobic?

    ...możliwość zapasowa: poprosić o duplikat.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-09-07 12:20:18
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    WYSTAWIONA

    > Możesz podać stosowny cytat z AKTUALNEJ ustawy ?

    To nie cytat z ustawy, a moja interpretacja Rozporządzenia w sprawie KPiR
    (wg stanu na dzień 01.01.2005).par. 12.3.1.
    Dokłądny zapis brzmi:
    "Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są: faktury VAT
    (...) odpowiadające warunkom określonym w odrębnych przepisach (...)."

    > Bo ja widzę tylko "z tytułu".
    Przepraszam, ale nie wiem o czym mówisz :(

    > I czy przeczytałaś artykuł - bo tam jest dość wyraźne stanowisko
    > jakby nie było doradcy podatkowego.

    Stanowisko dotyczy kwestii podatku VAT, choć faktycznie mozna odnieść na
    PDOF (w końcu jeśli coś nie jest kosztem to VAT-u też odliczyć nie można).
    Ale myslałam, że może ktoś ma doświadczenia wprost z zycia z takim
    problemem.

    > ...możliwość zapasowa: poprosić o duplikat.

    Hmmm.... no własnie nie bardzo.... Bo jak poprosić o duplikat czegoś, czego
    nie wystawiono? Pierwszą ( i jedyną fv) wystawiono właśnie po terminie :( i
    jest to fv do paragonu.

    Pozdrawiam
    monika

  • 5. Data: 2005-09-07 16:18:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Sep 2005, Kalina wrote:

    > Przepraszam, ale nie wiem o czym mówisz :(

    ...przepraszam, ja jakoś tak o odliczeniu VAT :[
    Problem jest IMO "do przemyślenia".

    No toś zagwozdkę wyciągnęła...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-09-08 06:42:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > "Jak dwa razy zamortyzować samochód":
    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_050901/fi
    rma_a_11.html

    Pominięto prawdziwy problem: dochód w momencie przekazania ŚT na użytek
    pruywatny lub w momencie darowizny. Może ktoś skomentuje?

  • 7. Data: 2005-09-08 11:15:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Sep 2005, jureq wrote:

    rma_a_11.html

    > Pominięto prawdziwy problem: dochód w momencie przekazania ŚT na użytek
    > pruywatny

    ...chciałeś powiedzieć: osobisty.
    Nie ma dochodu ani obniżenia kosztów jeśli mowa o ST.

    > lub w momencie darowizny.

    Przecież z założenia darowizna jest wyłączona spod podatku dochodowego
    jako odmienny rodzaj dochodu !

    > Może ktoś skomentuje?

    ...no to pokłóć się trochę :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-09-09 14:32:24
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0509061419160.1092@athlon>,

> [...]
    > przylezie i chce ją powołując się na Ordynację i dłuższy termin
    > wystawienia rachunku lub tak w ogóle chciałby ją dostać choć

    Dyskusje z Toba robią się coraz droższe :))

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 9. Data: 2005-09-09 14:36:05
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dfmlub$c1m$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Kalina" <d...@s...pl .invalid> wrote:

    > Hmmm.... no własnie nie bardzo.... Bo jak poprosić o duplikat czegoś, czego
    > nie wystawiono? Pierwszą ( i jedyną fv) wystawiono właśnie po terminie :( i
    > jest to fv do paragonu.

    Zwrot towaru na podstawie tego paragonu i ponowna sprzedaż?

  • 10. Data: 2005-09-10 05:32:20
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Zwrot towaru na podstawie tego paragonu i ponowna sprzedaż?

    Pomysł niegłupi, ale.... chyba w przypadku artykułów spożywczych
    kupowanych w hipermarketach nie do zrealizowania.

    pozdr. monika