  • 1. Data: 2009-04-17 09:30:42
    Temat: stawka liniowa a dochód z umowy o pracę
    Od: "marcin " <k...@N...gazeta.pl>

    Hej,

    Mam prosbe o pomoc w nastepujacym stanie faktycznym:
    - do konca 01.2009 r. zatrudnienie w ramach umowy o prace
    - od 02.2009 dzialalnosc gospodarcza ze stawka liniowa (nie, nie swiadcze
    uslug na rzecz bylego pracodawcy, ale na rzecz innej spolki z grupy;)

    W 04.2009 dostaje od mojego bylego pracodawcy premie za 2008 rok. Pracodawca
    wyplaca mi kwote netto, po potraceniu skladek ZUS oraz zaliczek na podatek
    dochodowy.

    Moje watpliwosci:
    1. Czy pracodawca zrobil poprawnie? Tzn czy nie powinien mi wyplacic kwoty
    brutto i kazac mi dalej sie samemu z tym bawic? Moim zdaniem zrobil ok, bo
    swiadczenie wynika wciaz ze stosunku pracy.
    2. Czy nie wiaza sie z tym dla mnie negatywne konsekwencje w zwiazku ze
    stawka liniowa? W szczegolnosci czy nie powoduje to przejscia z automatu na
    stawke progresywna? Pomimo podwyzszenia progow, wciaz liniowa jest dla mnie
    koszystniejsza.

    dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-04-17 16:20:25
    Temat: Re: stawka liniowa a dochód z umowy o pracę
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    marcin <k...@n...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > brutto i kazac mi dalej sie samemu z tym bawic? Moim zdaniem zrobil ok, bo
    > swiadczenie wynika wciaz ze stosunku pracy.

    Wygląda, że dobrze, bo na jakiej podstawie by miał nie potrącać ZUS?

> [...]
    > stawke progresywna? Pomimo podwyzszenia progow, wciaz liniowa jest dla mnie

    Możesz równocześnie mieć zwykłą umowę o pracę i DG liniową (bez świadczenia
    usług swojemu pracodawcy, rzecz jasna). Jedno nie wpływa na drugie.

    p.

  • 3. Data: 2009-04-17 16:48:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "marcin " <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > stawke progresywna? Pomimo podwyzszenia progow, wciaz liniowa jest dla
    > mnie
    > koszystniejsza.
    Jedno z drugim neimaq nic wspolnego.
    Dzialalnosc rozliczysz na PIT-36L, prace na PIT-37
    Prawdopodobnie dostaniesz zwrot, bo pewnei zmeiscisz sie w kwocie wolnej z
    PIT-37.
    W takiej sytuacji nie zapomnij zdrowotnego z pracy doliczyc nie do PIT-37
    ale do PIT-36 - dzieki czemu zyskasz wiecej!

    Pozdrawiam
    SDD