  • 1. Data: 2004-10-05 05:54:47
    Temat: stowarzyszenie non profit i podatek
    Od: czytelinik <a...@p...sobie.pl>

    Prowadzimy niewielka galerie, przy ktorej m.in. chcemy otworzyc
    wydawnictwo. Przy galeri istnieje rowniez zarejestrowane
    stowarzyszenie, ktore jednak dotychczas nie prowadzilo dzialalnosci
    gospodarczej. Zyski z dzialalnosci maja wspierac galerie, bylaby to
    wiec dzialalnosc non profit. W zwiazku z tym moje pytanie:

    czy stowarzyszenia "non profit" maja jakies zwolnienia lub ulgi
    podatkowe czy tez ewentualnie z jakichs innych przyczyn prowadzenie
    dzialalnosci gospodarczej przez stowarzyszenie jest bardziej oplacalne?

    Z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2004-10-06 23:28:29
    Temat: Re: stowarzyszenie non profit i podatek
    Od: "KRZYSZTOF SLUSARCZYK" <i...@n...pl>

    Użytkownik "czytelinik" <a...@p...sobie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatkowe czy tez ewentualnie z jakichs innych przyczyn prowadzenie
    > dzialalnosci gospodarczej przez stowarzyszenie jest bardziej oplacalne?

    Stowarzyszenie z tego tylko tytułu, że jest stowarzyszeniem nie ma
    zwolnienia z podatku doch. Zwolnione z podatku doch. mogą być dochody z
    dział. statut. o ile działalność ta pokrywa się ze zwolnieniami w ust. o
    pod. doch. Jeżeli zyski z dział. gospod. przeznaczone zostaną na wyminioną
    wyżej dział. statut. to też skorzystają ze zwol. W innym przypadku zyski z
    dział. stat. i gospod. podlegają opodatkowaniu.
    IŚ.