  • 1. Data: 2005-01-10 15:22:59
    Temat: strata a rozliczanie wspolne
    Od: Crazy <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy to prawda, ze w przypadku gdy wspolmalzonek posiada wlasna firme i
    generuje strate w tej firmie to juz nie moze rozliczac sie w rozliczeniu
    rocznym wspolnie z malzonkiem???
    Dla mnie bzdurny przepis, ale podobno aktualny...

    Pozdrawiam,
    C.

  • 2. Data: 2005-01-11 00:53:01
    Temat: Re: strata a rozliczanie wspolne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jan 2005, Crazy wrote:

> [...]
    > + rocznym wspolnie z malzonkiem???
    > + Dla mnie bzdurny przepis, ale podobno aktualny...

    Chyba mieszasz kilka rzeczy.
    1. Nie wiemy JAK się rozlicza. Jak ryczałtem tudzież "19%" (przy
    stracie ;>) to nie.
    2. O ile się nie mylę to wrzucasz do jednego worka zakaz rozliczania
    *strat z różnych źródeł* z *przychodami z innych źródeł*.
    Nie jest tak ?
    Podatkowo nie liczy się "dochód z DG minus 5000 zł, dochód z pracy
    plus 20000 zł, razem 15000 zł".
    Jest OSOBNO strata 5000 zł i OSOBNO dochód 2000 zł.
    Chcesz powiedzieć że nie da się "utopić" owej straty - czy że nie
    da się *podzielić na pół* sumy dochodów małżonków z innych (niż
    owa DG) źródeł ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-11 13:37:07
    Od: Crazy <c...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Chcesz powiedzieć że nie da się "utopić" owej straty - czy że nie
    >da się *podzielić na pół* sumy dochodów małżonków z innych (niż
    >owa DG) źródeł ??

    Oto wlasnie mi chodzi, czy juz "nie da sie *podzielić na pół* sumy
    dochodów...
    Przepraszam, za malo skonkretyzowane pytanie...

    Pozdr,
    C.