  • 1. Data: 2004-01-05 13:28:24
    Temat: świadczenia z socjalu
    Od: w...@p...onet.pl

    Witam,
    jako że od tego roku wolna od podatku jest wartość rzeczowych świadczeń
    otrzymywanych przez pracowników (i tu jest bez zmian) i tymi świadczeniami nie
    są bony, talony i inne znaki uprawniające do ich wymiany na towary i usługi (i
    tu jest zmiana zasadnicza) mam nastęujące pytanie:
    co mam rozumieć pod pojęciem "talony i inne znaki uprawniające do ich wymiany
    na towary i usługi" ? Konkretnie wszelkie - powiedzmy bilety - na obiekty
    sportowe dla pracowników tzn. bilety na baseny, sale sportowe itp. sa tymi
    znakami czy nie. Bo skoro tak to w kwocie 380 zł. (wolnej od podatku) to
    zostają chyba tylko paczki dla dzieci. Mam rację ?

    Paweł

  • 2. Data: 2004-01-11 18:15:23
    Temat: Re: świadczenia z socjalu
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znakami czy nie. Bo skoro tak to w kwocie 380 zł. (wolnej od podatku) to
    > zostają chyba tylko paczki dla dzieci. Mam rację ?

    Kolejne dobre pytanie dotyczace PDOF.

    Z tym "tylko paczki" to moze przesada, ale faktem jest, ze wychodzi na to,
    iz jezeli pracodawca bezposrednio nie sfinasuje zakupu swiadczenia
    rzeczowego (tu mala dygresja - cokolwiek to bedzie w interpretacji US, przy
    tej definicji mozna powiedziec, ze jest to w zasadzie wszystko), tylko da
    pracownikowi bon, talon, badz inny znak (ciekawe czy obejmuje to np. karty
    przedplacone - nie chce robic reklamy pewnemu produktowi bankowemu, ale mamy
    to w firmie i po tym poscie zaczynam sie zastanawiac czy pozwola uniknac
    podatku jak bylo to reklamowane), to juz nie jest to objete zwolnieniem
    (uff, mam nadzieje, ze zdanie jednak jasne?:-)

    Ale ogolnie hitem jest dla mnie zapis pozostawiajacy w tej kwestii swobode
    wykorzystania limitu 2280,00 pln emerytom i rencistom - czyli nie dosc, ze
    kilkukrotnie wiekszy limit, to jeszcze mozliwosc otrzymania ekwiwalentu (no
    i jeszcze - chociaz pssst, bo mobbing - emerytom i rencistom)!

    I znow przypomina mi sie pewien brzydki kawal, gdzie Jasio pyta: Gdzie sens,
    gdzie logika?

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk