  • 1. Data: 2004-01-05 12:37:00
    Temat: umowa zlecenie i US
    Od: "Stefan" <a...@w...pl>

    Witam

    W 2003 r. pracowałem na umowę zlecenie. Co ma być podstawą
    do rozliczenia z US - zgłosić się do zleceniodawcy o wydanie
    dokumentu zawierającego ile zarobiłem?

    I jeszcze jedno. Była to moja pierwsza praca, więc
    wypełniłem wniosek o wydanie NIP i dałem go
    zleceniodawcy(miał je wysłać do US). Po jakimś
    czasie(minimum miesiąc) potrzebowałem NIP do deklaracji
    PCC-1. Musiałem wypełnić drugi wniosek i po wpłynięciu tego
    pierwszego(od zleceniodawcy) miałem być poproszony o
    zgłoszenie się do US i anulowanie go. Tak się nie stało...
    Anulowali go automatycznie i wysłali moj NIP zleceniodawcy,
    czy też ten wogóle nie wysłał wniosku?

    Pozdrowienia
    Stefan

  • 2. Data: 2004-01-05 12:50:06
    Temat: Re: umowa zlecenie i US
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Stefan napisał:

    > Witam
    >
    > W 2003 r. pracowałem na umowę zlecenie. Co ma być podstawą
    > do rozliczenia z US - zgłosić się do zleceniodawcy o wydanie
    > dokumentu zawierającego ile zarobiłem?

    Dostaniesz PIT-11 do końca stycznia.

> [...]
    > zgłoszenie się do US i anulowanie go. Tak się nie stało...
    > Anulowali go automatycznie i wysłali moj NIP zleceniodawcy,

    Jasnowidza by trzeba.
    Namieszałeś. Lepiej zadzwoń do US i spytaj czy w ogól którys z wniosków
    rozpatrzyli albo na jakim jest to wszytko etapie.
    Swoja drogą postanowienie o nadananiu numeru NIP powinienes dostac Ty a
    nie zleceniodawca. Jak nie dostałes to widocznie nie nadali.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-05 13:28:59
    Od: "Stefan" <a...@w...pl>

    podstawą

    > Dostaniesz PIT-11 do końca stycznia.
    Przyślą mi z US?
    Mam tylko umowę zlecenie, w której nie jest określony
    zarobek.
    Potrzebuję dokument, w którym jest on określony? Czy też
    wpisuję po prostu do PIT-11 ile zarobiłem i żadnych
    "dowodów" nie muszę mieć?

> [...]
    > Swoja drogą postanowienie o nadananiu numeru NIP
    powinienes dostac Ty a
    > nie zleceniodawca. Jak nie dostałes to widocznie nie
    Nadali mi NIP i dostałem potwierdzenie. Ale to przez 2
    wniosek, nie wiem co się stało z tym pierwszym i czy
    zleceniodawca ma mój NIP.
    Wyjaśnie sprawę ze zleceniodawcą.

    Pozdrowienia
    Stefan

  • 4. Data: 2004-01-05 13:54:50
    Od: Krzychas <krzychas1//@_go2_.pl>

    Stefan napisal/a:

    > podstawą
    > wydanie

    > Przyślą mi z US?

    Nie. Pytaj o to swojego pracodawcę.
    On Ci przysle.

    (...)

    > Nadali mi NIP i dostałem potwierdzenie. Ale to przez 2
    > wniosek, nie wiem co się stało z tym pierwszym i czy
    > zleceniodawca ma mój NIP.

    IMHO masz potwierdzenie, masz NIP.
    --
    pozdr, Krzychas

  • 5. Data: 2004-01-05 14:06:57
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    Przede wszystkim do 31 stycznia otrzymasz od zleceniodawcy nie PIT
    11 tylko PIT8B.
    Na podstawie tego PIT-u dopiero robisz roczne rozliczenie podatkowe
    PIT37.Pzdr

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-01-05 21:56:16
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    > Dostaniesz PIT-11 do końca stycznia.

    [....]

    > Maddy
    >
    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > m...@e...com.pl

    Jak zlecenie to PIT8B dostanie bo to za rok 2003. Dopiero za bieżący rok
    byłby PIT11/PIT8B.
    Ale faktycznie do końca stycznia trzeba czekać.

    Marek