  • 1. Data: 2005-05-24 08:52:20
    Temat: współwłasność samochodu a DG
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Witam....po przeszukaniu archiwum i konwersacji z US jestem nadal
    niedoinformowana:(a mianowicie co najlepiej zrobić w takiej sytuacji:
    -działalnośc gospodarcza Pana X( KPiR ,zwoniony jeszcze z vat) jest wpisany
    jako dowodzie rejestracyjnym jako współwłaściciel samochodu ,właścicielem
    jest osoba zupełnie obca (podatkowo) by mieć możliwość prowadzenia książki
    przebiegu pojazu a co za tym idzie również odliczać paliwo należy:

    - sporządzic umowę użyczenia przez właściciela współwłaścicielowi (Pan X)
    ale,nieodpłatne świadczenie zgodnie z KC jest niezawsze tolerowane przez US
    :)

    -umowa najmu-hm...ok,ale za ile?

    -umowa kupna sprzedaży...wg czego ustalić wartość sprzedawanej
    części?proporcjonalnie do "wkładu" w zakup?

    Bardzo proszę o podpowiedż, raczkuje w temacie i nie chciałabym popełnić
    błędu:)
    pozdrawiam
    ania

  • 2. Data: 2005-05-25 13:11:34
    Temat: Re: współwłasność samochodu a DG
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <7XBke.483781$QY2.399074@fe01.news.easynews.com>,
    "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> wrote:

> [...]
    > części?proporcjonalnie do "wkładu" w zakup?
    >
    > Bardzo proszę o podpowiedż, raczkuje w temacie i nie chciałabym popełnić

    Sprecyzuj cele, bo może nie trzeba aż tak kombinować. Prowadzenie
    ewidencji przebiegu to nie jest jedyny sposób na wliczanie paliwa w
    koszty.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 3. Data: 2005-05-25 13:34:33
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-5EDB3F.15113425052005@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...
    >Sprecyzuj cele, bo może nie trzeba aż tak kombinować. Prowadzenie
    >ewidencji przebiegu to nie jest jedyny sposób na wliczanie paliwa w
    >koszty.
    Mam na myśli zniesienie współwłasności w przypadku dwóch zupełnie obcych
    współwłaścicieli a nie samo tworzenie kosztów,( ewidencja przebiegu albo
    aport)bardzo proszę o sugesteie:)
    Pozdrawiam
    ania

  • 4. Data: 2005-05-25 22:56:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 May 2005, Ania wrote:

> [...]
    >+ jest osoba zupełnie obca (podatkowo) by mieć możliwość prowadzenia książki
    >+ przebiegu pojazu a co za tym idzie również odliczać paliwo należy:

    Rozumiem iż *nie chce* skorzystać z prawa amortyzowania części
    pojadu (i komplikowania sobie przy sprzedaży), tak ? :)

    >+ - sporządzic umowę użyczenia przez właściciela współwłaścicielowi (Pan X)
    >+ ale,nieodpłatne świadczenie zgodnie z KC jest niezawsze tolerowane przez US
    >+ :)

    Nie kombinujesz nadmiernie ?
    Zastrzegam iż samochodologiem słabym jestem :)
    Ale... ale przecież *współ*właściciel *ma prawo* do korzystania
    z pojazdu. Powinna obowiązywać zasada "każdy płaci za swoje"... :)
    W przepisach jest zastrzeżenie "w tym także będącego własnością",
    nie ma zastrzeżenia że stanowiącego współwłasność nie... !
    Coś źle pisze ?

    >+ -umowa najmu-hm...ok,ale za ile?

    Czekaj. Masz mieszkanie w budynku. OK - mieszkanie twoje,
    ale budynek nie (masz tylko *współwłasność* korytarza,
    piwnic, dachu...): powiadasz że musisz *wynająć* część klatki
    żeby móc z korytarza korzystać ? :)

    >+ -umowa kupna sprzedaży...wg czego ustalić wartość sprzedawanej
    >+ części?proporcjonalnie do "wkładu" w zakup?

    IM*H*O jeśliby samochod miał np. "iść do amortyzacji" to tak: czynność
    nazywa się zniesieniem współwłasności i opisana jest w ustawie
    o PCC :)
    Jak *nie trzeba* znosić... to ja bym się zastanowił co i po co
    zmieniać...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-05-30 12:21:19
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <J9%ke.277478$Sq.252210@fe05.news.easynews.com>,
    "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> wrote:

> [...]
    i.pl...
    > Mam na myśli zniesienie współwłasności w przypadku dwóch zupełnie obcych

    To jest jedna rzecz...

    > a nie samo tworzenie kosztów,
    ...to druga...

    > ( ewidencja przebiegu albo
    > aport)

    ...a to co?

    > bardzo proszę o sugesteie:)

    W kwestii zniesienia współwłasności? Albo się współwłaściciele dogadają,
    albo do sądu trzeba.

  • 6. Data: 2005-05-30 17:27:22
    Od: "Andrum" <a...@p...pl>

> [...]
    > o PCC :)
    > Jak *nie trzeba* znosić... to ja bym się zastanowił co i po co

    hmm... sytuacja: auto w EST przy KPiR, VAT w firmie meza.
    Dokonujemy darowizny czesci auta 1%:-) na rzecz zony (znizki ubezp. itp.)
    Czy amortyzacje auta trzeba obnizyc o ten 1%??
    Wojtek

  • 7. Data: 2005-05-30 22:15:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 May 2005, Andrum wrote:
    [...nożyczki, czyli "tnij cytaty" !...]
    >+ hmm... sytuacja: auto w EST przy KPiR, VAT w firmie meza.
    >+ Dokonujemy darowizny czesci auta 1%:-) na rzecz zony (znizki ubezp. itp.)
    >+ Czy amortyzacje auta trzeba obnizyc o ten 1%??

    "to zależy" :]
    Jeśli żona *nie ma* DG lub co najmniej *nie wykorzystuje* w DG
    owego ST to IMO:
    11. W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika, wartość
    początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji jego wartości, w
    jakiej pozostaje udział podatnika we własności tego składnika majątku;
    zasada ta nie ma zastosowania do składników majątku stanowiących wspólność
    majątkową małżonków, chyba że małżonkowie wykorzystują składnik majątku w
    działalności gospodarczej prowadzonej odrębnie.

    ...nie !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)