  • 1. Data: 2004-12-13 12:33:18
    Temat: towar
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    wiem, ze to pewnie dłuzsze tłumaczenie, ale moze ktos mi powie co sie
    robi w sytuacji gdy chcemy sprzedać cos co bylo kupione na potrzeby
    firmy i tak zaksiegowane w ksiazce przychodow i rozchodow? Czy ma tu
    znaczenie, że ten zakup dotyczy lat ubiegłych? Trzeba to jakos
    przeksiegowac?

    Pozdrawim

    Bogna

  • 2. Data: 2004-12-13 13:21:28
    Temat: Re: towar
    Od: "MB" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Bogna" <b...@U...neo.USUN.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > firmy i tak zaksiegowane w ksiazce przychodow i rozchodow? Czy ma tu
    > znaczenie, że ten zakup dotyczy lat ubiegłych? Trzeba to jakos
    w KPIR towary zakupione w latach ubiegłych, które nie zostały do tej pory
    sprzedane wykazuje sie w inwentaryzacji na koniec roku i wpisuje do KPIR w
    poz. 10 jako remanent koncowy (pomniejszenie kosztów). Na poczatku
    nastepnego roku zaliczamy te sama wielkosci do kosztow uzyskania przychodu
    jako remanent poczatkowy. W ten sposob towar niesprzedany mamy zawsze w
    kosztach biezacego roku.
    Dokonując sprzedazy całą uzyskaną kwotę zaliczamy do przychodu.W ten sposob
    opodatkowujemy róznice miedzy przychodem i kosztem jego uzyskania
    Pozdrawiam
    M.B.

  • 3. Data: 2004-12-13 13:31:34
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > firmy i tak zaksiegowane w ksiazce przychodow i rozchodow? Czy ma tu
    > znaczenie, że ten zakup dotyczy lat ubiegłych? Trzeba to jakos

    Trzeba wystawić fakturę lub rachunek przez firmę i ująć to jako pozostałe
    przychody w KPiR

    Andrzej

  • 4. Data: 2004-12-14 23:38:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Dec 2004, MB wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ > firmy i tak zaksiegowane w ksiazce przychodow i rozchodow?
    [...]
    >+ w KPIR towary zakupione w latach ubiegłych, które nie zostały do tej pory
    ^^^^^^

    ...no ja rozumiałem że chodziło o wydatki ujęte w kol. 14... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2004-12-14 23:44:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Dec 2004, Andrzej wrote:

> [...]
    >+
    >+ Trzeba wystawić fakturę lub rachunek przez firmę i ująć to jako pozostałe

    Co masz na poparcie tak postawionej tezy ?
    Nie, ja się NIE czepiam :)
    Tylko równie często pojawia się na grupie zdanie przeciwne.
    A przydałaby się podstawa prawna :]

    O ile nikt nie podważa np. że "przychodami innymi" są odsetki
    bankowe, to już ze sprzedażą wyposażenia jest niejednolitość
    zeznań :]
    "Za" stanowiskiem że miałby to być przychod "inny" przemawia
    fakt, że jest on tak samo traktowany w ustawie: został zaliczony
    do przychodów z DG mimo że *nie* jest celem DG (tak odsetki
    bankowe jak i sprzedaż wyposażenia).
    "Przeciw" przemawia koncepcja że "przychody inne" to takie należne
    "mimochodem" - czyli bez 'starania się' podatnika (czyli oprócz
    odsetek bankowych również wynagrodzenie płatnika podatków itp),
    ale jak przychód odbywa się "z czynnym udziałem i zamiarem podatnika"
    to już jest "przychód podstawowy" :)
    Jakimi argumentami obstawiasz swoją tezę ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)