eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkitreść pełnomocnictwa oraz kilka pytań dot. prawa podatkowego › treść pełnomocnictwa oraz kilka pytań dot. prawa podatkowego
    From: s...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: treść pełnomocnictwa oraz kilka pytań dot. prawa podatkowego
    Date: 18 Oct 2005 18:08:36 +0200

    Właściciel kilku(nastu) domen internetowych udzielił
    następującego pełnomocnictwa:

    <Treść pełnomocnictwa>

    ..........., dnia ...................
    (miejsce i data udzielenia pełnomocnictwa)

    PEŁNOMOCNICTWO

    Ja, ......... (imię i nazwisko mocodawcy), PESEL ........ NIP ........ zam.
    ....... (adres mocodawcy) udzielam ........ (imię i nazwisko pełnomocnika)
    NIP ........... PESEL .......... zam. ................ (adres pełnomocnika)
    pełnomocnictwa rodzajowego do dokonania w moim imieniu sprzedaży,
    należących do mnie, następujących domen internetowych: ...................
    (wyszczególnienie nazw domen, podlegających sprzedaży)

    1.Oświadczam, że wymienione domeny są wolne od praw i roszczeń osób trzecich

    2. Pełnomocnictwo obejmuje upoważnienie do prowadzenia negocjacji
    z kupującymi, w tym do uzgodnienia ceny i innych warunków umowy oraz
    do podpisania w moim imieniu, uwzględniającej warunki podane w pkt 3

    3. Warunkiem wyrażenia przeze mnie zgody na transakcję jest łączne
    spełnienie następujących warunków:

    a) dokonanie wpłaty ceny za domenę, na moje konto bankowe ........ (26 cyfr)
    w PKO BP SA O/CBE Inteligo

    b) zastrzeżenie w umowie, że umowa dochodzi do skutku z chwilą dokonania
    wpłaty na konto,

    c) podanie nieprzekraczalnej daty, po upływie której, w razie
    nie dokonania wpłaty przez kupującego, umowa jest uważana za nieskuteczną.

    d) określenie w umowie, że ewentualne zobowiązania podatkowe, wynikające
    z zawarcia umowy ponosi kupujący lub pełnomocnik

    (podpis mocodawcy)

    Pełnomocnictwo przyjmuję:
    (podpis pełnomocnika)

    <koniec pełnomocnictwa>

    Mam następujące pytania:
    1. Czy tak zredagowana treść pełnomocnictwa jest poprawna?

    2. Czy warto dopisać coś jeszcze, aby uniknąć problemów w przyszłości?

    3. Czy osoba NIE prowadząca DG, która pierw zarejestrowała na siebie
    ileś tam domen internetowych, a teraz sprzedaje je za pośrednictwem
    pełnomocnika, może narazić się na zarzut prowadzenia niezarejestrowanej
    działalności gospodarczej?

    4. Czy zarzut prowadzenia niezarejestrowanej działalności gospodarczej
    można postawić pełnomocnikowi?

    5. Czy koszty poniesione przez pełnomocnika, a związane z zawarciem umowy
    o sprzedaż konkretnej domeny, pomniejszaja dochód sprzedającej czy
    też obniżaja ew. dochód pełnomocnika?

    6. Kiedy można mówić o prowadzeniu "w sposób ciągły i zorganizowany"
    działalności gospodarczej i czy działalność tę prowadzi tylko pełnomocnik
    tylko sprzedająca czy obie te osoby?

    chodzi mi o to, czy bierze sie pod uwagę ilość transakcji, kwotę pojedyńczej
    transakcji czy może ogólny przychód (bądź dochód) ze sprzedaży? Czy są znane
    jakieś wartości graniczne, poniżej których nie jest to DG, a po których
    przekroczeniu należy już zarejestrować DG?

    pozdr
    Sebastian