  • 1. Data: 2004-08-06 10:09:54
    Temat: ubezpieczenie chorobowe - zamek wylata :)
    Od: ArS <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Wlasnie dostalem zawiadomienie o tym, ze z powodu nie oplacenia w terminie
    roznicy (!) skladki na koncie 51 (zus) za maj 2003 wylecialem z
    dobrowolnego chorowoego. A rzecz ma sie tak, ze za maj 2003 (za wszystkie
    zreszta miesiace) wypelnilem raporty za kilku pracownikow, siebie i
    deklaracje DRA na dwa dni przed 15tym, czyli terminem zlozenia/oplacenia.
    ZUS wyslal datowane 11 lipca 2003 pismo zawiadomienie o bledach w
    dokumentacji. Wysylaja oni to zwyklym listem. Licczac, ze to pismo z
    warszawy (datownik) a wysylane dfalej z wlasciwego mi inspektoratu, no to
    powiedzmy ze przyszlo po 4-5 dniach. (optymistycznie patrzac). 21 lipca
    skladam korekte DRA i doplacam 107 zl niedoplaty boadj na ubezpieczeniu
    rentowym. I teraz tak. Oni w teraz pisza ze wylecialem z ubezpieczenia "z
    uwagi na oplacenie roznicy skladek z m-c V 2003 po terminie". Wiec ja
    pytam po jakim terminie ? Czy pomylka w DRA zlozonej w terminie i
    nastepujaca po tym zawiadomienie o bledach i DRA z numerkiem 2 powoduje ze
    sie wylatuje z chorobowego ? Zawsze mi sie wydawalo, ze zlozylem i
    oplacilem ubezpieczenia w terminie i powinno byc ok, a pomylki niedoplaty
    itd. nie wplywaja na wyautowanie z ubezpieczenia. No zreszta po jakim
    terminie ? Czy jest oznaczony termin uregulowania doplaty wynikajacy z
    korekty ? No nie ma. Pisza tylko o 7 dniach od otrzymania zawiadomienia
    o bledach. No to w te 7 dni na pewno sie wyrobilem. Zwlaszcza, ze cholera
    wie kiedy dokladnie zawidomienie o bledach przyszlo do mnie. No i teraz
    kochany zus radzi wyrejestrowac sie od maja 2003 i zarejestrowac bez
    chorobowego i korygowac wszystkie DRA bez chorobowego aby byly albo pisac
    o przywrocenie terminu. No i co z tym zrobic ? Ja bym walczyl o ten termin.
    Pozdrawiam,
    ARek

    --
    Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/m2/

  • 2. Data: 2004-08-06 10:35:29
    Temat: Re: ubezpieczenie chorobowe - zamek wylata :)
    Od: "Zulka" <izullka@(no.spam)wp.pl>

> [...]
    > chorobowego i korygowac wszystkie DRA bez chorobowego aby byly albo pisac
    > o przywrocenie terminu. No i co z tym zrobic ? Ja bym walczyl o ten

    jesli wyrejestrujesz sie teraz, za ten okres to bedziesz musiał znowu czekac
    180 dni na przywrócenia prawa do ubezpieczenia chorobowego. i w tym czasie
    jak zachorujesz i dostaniesz zwolnienie nie nalezy Ci sie zasiłek chorobowy.

    wiec radze złożyć ZWUA i ZUA na pół roku wczesniej lub po tym nieszczesnym
    maju 2003 (z aktualną datą). bo w koncu od maja do teraz płaciłes skladki w
    terminie?? no chyba ze chcesz miec nadpłate i nabywac pracwa do
    ubezpieczenia płacąc składki przez najblizsze poł roku lub tez wiesz, ze w
    najblizszym czasie nie bedziesz chorował (??) ... ale jak tak, to nie ma
    sensu sie ubezpieczac, bo dla osob prowadzacych działalnosc jest to
    ubezpieczenie dodatkowe i nie musisz go płacic.

    Pozdrawiam
    Zulka

  • 3. Data: 2004-08-06 12:48:37
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Napisz pismo o przywrócenie ubezpieczenia czy terminu płatności. Jakoś to
    tak się dziwnie formułowało. W moim ZUS rozpatrują to zawsze na korzyść
    ubezpieczonego, czyli przywracają to ubezpieczenie.

    --
    Jpaweł