  • 1. Data: 2005-12-28 07:26:09
    Temat: ulga internetowa-JAK? OD KIEDY??? - heeelp.
    Od: "Tunia" <t...@p...onet.pl>

    Prosze o pomoc - nie bardzo wiem jak to ugryzc a zupelnie sie na tym nie znam.

    - jestem odbiorca internetu. Mam podpisana od czerwca umowe, faktury przychodza
    na mnie.

    - zatrudniona jestem od 2 listopada tego roku.

    I teraz pytania:
    1. Czy odliczyc moge wszystkie poniesione wydatki na internet poczawszy od
    pierwszej faktury (oczywiscie z uwzglednieniem maxymalnego pulapu 760 zl)?
    2. Czy tylko od momentu, kiedy zostalam zatrudniona, tj. od 2 listopada
    poczawszy? Bo - zdaje sie - dopiero wtedy stalam sie "podatnikiem", prawda?
    - Jezeli druga wersja - jak to policzyc jezeli okres rozliczeniowy za internet
    nie pokrywa sie z miesiacami kalendarzowymi (od 15 do 14 dnia miesiaca)?
    Proporcjonalnie???

    Bede wdzieczna za jakies wskazowki, bo jest to dla mnie oczywiscie niezmiernie
    istotne - przy przyjeciu wersji pierwszej odliczyc bede mogla prawie 500 zł (co
    w praktyce oznacza, ze caly podatek, ktory odprowadzono od mojej placy w
    listopadzie i grudniu podlegac bedzie zwrotowi i to z nawiazka), w drugiej -
    niecale 200 zl.

    Pozdrawiam

    Tunia

  • 2. Data: 2005-12-28 07:41:43
    Temat: Re: ulga internetowa-JAK? OD KIEDY??? - heeelp.
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Tunia" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > w praktyce oznacza, ze caly podatek, ktory odprowadzono od mojej placy w
    > listopadzie i grudniu podlegac bedzie zwrotowi i to z nawiazka)

    Na pewno bez nawiazki.
    Do wysokosci odprowadzonej zaliczki - to co poszlo w skladke zdrowotna jest
    nie do odzyskania.
    A faktury z calego roku bedziesz mogla odliczyc.

    Pozdrawiam
    SDD