    From: Bartek <b...@p...wywal.to.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: ulga odestkowa a grunt
    Date: Mon, 4 Apr 2005 18:46:48 +0000 (UTC)

    Witam

    w 2004 zaciagnalem kredyt na sfinasowanie zakupu mieszkania u
    dewelopera. Caly kredyt zostal przelany na konto dewelopera w 2004 roku
    w ktorym to tez zakonczyla sie cala inwestycja.

    Problem polega na tym, ze deweloper wystawial faktury lacznie na zakup
    gruntu i mieszkania. Jak rozumiem, w ramach ugli odsetkowej moge
    uwzglednic jedynie te czesc odsetek od kredytu, ktore zostaly zaplacone
    od tej czesci kredytu, ktora dotyczy mieszkania, a nie gruntu. Jak
    jednak obliczyc te czesc?

    Na umowie z deweloperem wstepna cena mieszkania (X+Y) podana jest jako:
    X - cena lokalu (brutto - z 7% VAT)
    Y - cena gruntu (0% VAT)
    Oczywiscie pozniej cena gruntu zostala odpowiednio uaktualniona o VAT
    (zaplacilem odpowiednie wyrownanie).

    Faktury wystawione przez developera w zwiazku z wyplatami transz
    kredytu mam trzy:
    1. ma dwie pozycje: "zaliczka na zakup gruntu"
    i "zaliczka na zakup mieszkania"
    2. ma jedna pozycje "zaliczka na zkup gruntu i mieszkania"
    (tu juz bylo wiadomo, ze VAT na grunt jest 7%)
    3. ma jedna pozycje "zaliczka na zkup gruntu i mieszkania"

    Wiem, ze aby skorzystac z ulgi odsetkowej musze miec zaswiadczenie z
    banku potwierdzajace zaplate odesetek. Czy zaswiadczenie to musi
    precyzowac, jaka czesc kredytu (i odsetek) dotyczy gruntu a jaka
    mieszkania?
    Czy moze wystarczy, jesli bank wystawi mi zaswiadczenie o zaplaconych
    odsetkach (bez precyzowania grunt/lokal), a ja moge sam dokonac
    obliczenia ulamkowych kwot poslugujac sie stosunkiem liczb X i Y? Jesli
    tak, to jak dokonac tego obliczenia?

    pozdrawiam
    Bartek