  • 1. Data: 2002-04-22 08:37:46
    Temat: ulga remontowa
    Od: "Artist" <w...@p...onet.pl>

    Cześć grupowicze..
    mam jedną sprawę, a nie za bardzo mogę się tego doczytać w tych ust. i
    paragrafach.
    W poprzednim roku nabyłem mieszkanie. Tyle że w dość nietypowej formie.
    Szybkimi słowy:
    - podpisałem umowę w imię której, wynajmuję lokal mieszkalny od developera
    X.
    - umowa jest umową najmu tegoż lokalu, z tym że jednocześnie spłacam jego
    wartość.
    - umowa sporządzona jest na 15 lat i po tym okresie mieszkanie będzie
    przeze mnie spłacone
    i przechodzi na moją własność. Wtedy też sporządzamy umowę sprzedaży
    lokalu i finito.
    A teraz do rzeczy.
    O ile się już dowiedziałem w skarbowym, taka forma "kupowania" mieszkań,
    nie podlega odliczeniom
    podatkowym, gdyż de facto ja tegoż mieszkania nie kupiłem, tylko je
    wynajmuję. Dopiero gdy je kupię
    ( za 15 lat) będę mógł ten zakup sobie odliczyć.
    Ale jak się ma sprawa z ulga remontową.
    Mieszkanie dostałem gołe i muszę je urządzić po całości.
    Położyć podłogi, glazurę itd. w zasadzie do zrobienia jest wszystko. A to
    wszystko kosztuje kupę kasy.
    Czy na podstawie umowy najmu, mam prawo odliczać sobie koszty remontu
    takiego mieszkania.
    Co jest podstawą prawną do korzystania z tej ulgi ?
    Czy trzeba mieć akt własności ? Czy może trzeba być zameldowanym ?
    Czy też sama umowa, określająca że jestem najemcą tegoż lokalu uprawnia
    mnie do korzystania z ulgi ?
    Tyle w skrócie. Jak by ktoś wiedział i odpisał, będę wdzięczny.

    --
    Artist
    ** a...@h...pl **

  • 2. Data: 2002-04-22 21:01:49
    Temat: Re: ulga remontowa
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Jeżeli masz podpisana na siebie umowę najmu to wszystko w porządku, możesz
    sobie remontować tylko nie zapomnij o fakturach :)

  • 3. Data: 2002-04-23 07:31:46
    Od: "Artist" <w...@p...onet.pl>

    Umowę najmu mam podpisaną na siebie.
    Tylko co jest w porządku ?
    Czy muszę być tam zameldowany, żeby sobie robić odliczenia ?
    W sensie:
    - jak ma być wystawiona faktura ?
    Czy jeśli nie jestem tam zameldowany, to mogę fakturę wziąć na adres
    bieżącego zameldowania
    i jednocześnie skorzystać z ulgi ?
    Czy też muszę wziąć na adres mieszkania najmowanego ?

    Artur