  • 1. Data: 2005-11-30 08:53:47
    Temat: ulga remontowa - chce sie upewnic
    Od: "Maciek" <m...@n...t17.ikarnet.pl>

    Witam,

    Wiele na ten tamat napisano, takze na tej grupie,
    ale czesto mozna spotkac sprzeczne opinie.
    Juz sam zwatpilem, wiec powiedzcie czy mam racje.

    Kupilem mieszkanie i jego odbior mam wlasnie teraz.
    W zwiazku z tym moge korzystac z ulgi remontowej,
    prawda?
    Moge, mimo iz tegoroczna ulga to kontynuacja ulgi
    z 2003r, a ja za 2003, ani za 2004 nie korzystalem
    z odliczen.
    Nie tylko nie korzystalem z odliczen, ale nie moglem
    tego zrobic, bo tytul prawny do lokalu nabywam dopiero
    teraz z chwila odbioru mieszkania. To niczemu nie
    przeszkadza prawda?

    I jeszcze jedno. Odbiory mieszkan sa u nas przeprowadzane
    jeszcze przed odbiorem budynku przez miasto. Czy musze
    zadbac zeby moje faktury mialy date pozniejsza niz
    odbior budynku przez miasto, czy data mojego protokolu
    odbioru mieszkania wystarczy?

    z gory dzieki
    Maciek

  • 2. Data: 2005-11-30 09:21:53
    Temat: Re: ulga remontowa - chce sie upewnic
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maciek wrote:

    > Kupilem mieszkanie i jego odbior mam wlasnie teraz.
    > W zwiazku z tym moge korzystac z ulgi remontowej,
    > prawda?
    tak

> [...]

    > zadbac zeby moje faktury mialy date pozniejsza niz
    > odbior budynku przez miasto, czy data mojego protokolu

    teoretycznie to poźniejsze niż data aktu notarialnego, bo dopiero od
    tego momentu jesteś właścicielem,
    ale US przepuszczają też datę protokołu odbioru.

  • 3. Data: 2005-11-30 13:02:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Nov 2005, Maciek wrote:

    > Kupilem mieszkanie i jego odbior mam wlasnie teraz.
    > W zwiazku z tym moge korzystac z ulgi remontowej,
    > prawda?

    Nie, zdecydowanie nie.
    Nie można remontować nowego mieszkania :)
    Co oczywiście nie przeszkadza w dokonaniu odliczeń, bo to
    jest ulga na remont i modernizację :)
    Celowo wprowadzam konsternację bo już był na grupie
    taki "kfiatek" iż US komuś się przyczepił jak wyżej
    (że to nie remont) zapominając dla odmiany że nie tylko
    remontu ulga dotyczy.

    > I jeszcze jedno. Odbiory mieszkan sa u nas przeprowadzane
    > jeszcze przed odbiorem budynku przez miasto.

    Hm... moment, o jaki "odbiór przez miasto" chodzi ?
    Dopuszczenie do użytkowania ?
    No to oczywiście - bo przed dopuszczeniem owe ściany,
    podłoga i wszystko co developer wydał nie jest
    mieszkaniem.
    W sensie prawnym nie jest "lokalem mieszkalnym".
    Bo to jest... budowa !
    A swoją drogą dobrze żeby umowa (załącznik, cokolwiek)
    przewidywało że lokal jest wydawany żeby z niego korzystać
    (a nie tylko "stwierdzała odbiór że wygląda OK"), bo
    dopiero prawo do *korzystania* z lokalu daje prawo do ulgi !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)