  • 1. Data: 2007-11-28 19:12:39
    Temat: umowa K-S czy darowizna?
    Od: Adam Majcherski <n...@g...com>

    Sprawda przedstawia sie nastepujaco. Chce nabyc od osoby z rodziny
    (ciotka) auto o wartosci jakies 10000zl. Doszedlem do wniosku, ze
    lepiej bedzie zrobic podwojna darowizne - najpierw ciotka podaruje je
    mojej matce a nastepnie matka mnie. Zgodnie z ustawa takie darowizny
    zgloszone w odpowiednim czasie do US beda zwolnione z podatku. Nie
    chce umowy K-S, bo nie chce tracic pieniedzy na PCC. Czy takie cos
    bedzie legalne i mozliwe? Mozna od razu do US zglosic obie te
    darowizny czy lepiej odczekac jakis czas?

  • 2. Data: 2007-11-28 20:03:00
    Temat: Re: umowa K-S czy darowizna?
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > bedzie legalne i mozliwe? Mozna od razu do US zglosic obie te
    > darowizny czy lepiej odczekac jakis czas?

    Legalne jest i możliwe . Zastanawiam się tylko czy nie bedziesz musiał dwa razy
    płacić w urzedzie komunikacji (przerejestrowanie).Coś mi się o uszy obiło, że
    nie ale warto sprawdzić.

    Pzdr-Kriss

  • 3. Data: 2007-11-29 05:40:01
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    za 200 zł PCC chce Ci się tak kombinować?
    Jacek

  • 4. Data: 2007-11-29 12:54:26
    Od: Adam Majcherski <n...@g...com>

    On 29 Lis, 06:40, "Jacek" <m...@w...pl> wrote:
    > za 200 zł PCC chce Ci się tak kombinować?
    > Jacek

    No coz.. napisalem, ze 10000zl ale auto jest warte troche wiecej, wiec
    PCC bedzie tez odpowiednio wysoki. Pytanie tylko teraz czy
    rzeczywiscie przy pierwszej darowiznie ta osoba bedzie miala obowiazek
    zarejestrowac auto zanim podaruje je mi.

  • 5. Data: 2007-11-29 14:03:34
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Adam Majcherski" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >rzeczywiscie przy pierwszej darowiznie ta osoba bedzie miala obowiazek
    >zarejestrowac auto zanim podaruje je mi.

    Skąd sobie wykombinowałeś że darowizny są zwolnione z PCC?
    Czy ja o czymś nie wiem?

  • 6. Data: 2007-11-29 14:19:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

    > Skąd sobie wykombinowałeś że darowizny są zwolnione z PCC?
    > Czy ja o czymś nie wiem?

    A kiedyś były opodatkowane PCC?
    Czy tobie się czasem coś nie potentegowało?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2007-11-29 14:26:20
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > A kiedyś były opodatkowane PCC?
    > Czy tobie się czasem coś nie potentegowało?

    Być może, dlatego pytam.
    Na pewno przy darowiznach mieszkań notariusz jakieś tam PCC pobierał, stąd
    wywnioskowałem że podlegają.
    Rozumiem że mylnie?

  • 8. Data: 2007-11-29 14:43:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Być może, dlatego pytam.
    > Na pewno przy darowiznach mieszkań notariusz jakieś tam PCC pobierał,

    PCC jest jedno więc albo było albo nie, nie "jakieśtam".
    Jeżeli było PCC to nie od darowizny a od przejęcia przez obdarowanego
    długów i ciężarów albo zobowiązań darczyńcy

    Doprawdy, masz dziś jakiś dzień mylenia pojęć czy co?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2007-11-29 14:49:17
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > PCC jest jedno więc albo było albo nie, nie "jakieśtam".
    > Jeżeli było PCC to nie od darowizny a od przejęcia przez obdarowanego
    > długów i ciężarów albo zobowiązań darczyńcy

    Może być.
    Wystarczyło to napisać w odpowiedzi na moje pytanie, a nie wydziwiać nie
    wiadomo po co.

    > Doprawdy, masz dziś jakiś dzień mylenia pojęć czy co?

    Z tego co widzę, to Ty masz dzisiaj jakieś znp chyba, jak można tak się
    starać wszystko zrozumieć na opak?

  • 10. Data: 2007-11-29 16:30:37
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > rzeczywiscie przy pierwszej darowiznie ta osoba bedzie miala obowiazek
    > zarejestrowac auto zanim podaruje je mi.

    No to krakowskim targiem niech ciotka podaruje tobie i mamie to auto na
    współwłasność. Powinno się zmieścić w kwocie wolnej.No chyba ,że te "troszkę
    więcej" to dużo więcej.

    Pzdr-Kriss