  • 11. Data: 2007-11-29 19:51:40
    Temat: Re: umowa K-S czy darowizna?
    Od: <s...@a...pl>

    > Sprawda przedstawia sie nastepujaco. Chce nabyc od osoby z rodziny
    > (ciotka) auto o wartosci jakies 10000zl. Doszedlem do wniosku, ze
    > lepiej bedzie zrobic podwojna darowizne - najpierw ciotka podaruje je
    > mojej matce a nastepnie matka mnie. Zgodnie z ustawa takie darowizny
    > zgloszone w odpowiednim czasie do US beda zwolnione z podatku. Nie
    > chce umowy K-S, bo nie chce tracic pieniedzy na PCC. Czy takie cos
    > bedzie legalne i mozliwe? Mozna od razu do US zglosic obie te
    > darowizny czy lepiej odczekac jakis czas?

    Moim zdaniem US to nie przejdzie - potraktuje takie darowizny jako obejście
    prawa i naliczy odpowiednie "opłaty". Gdyby było to takie proste to
    nieruchomosci mogłyby zmieniać bez problemu właścicieli. A niestety - jak
    czytałem w bodajże GP - nie mogą.

  • 12. Data: 2007-11-29 21:13:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Być może, dlatego pytam.
    > Na pewno przy darowiznach mieszkań notariusz jakieś tam PCC pobierał

    Chyba do własnej kieszeni.

  • 13. Data: 2007-12-01 10:02:38
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Legalne jest i możliwe . Zastanawiam się tylko czy nie bedziesz musiał dwa
    > razy
    > płacić w urzedzie komunikacji (przerejestrowanie).Coś mi się o uszy obiło,
    > że
    > nie ale warto sprawdzić.

    Jesli ten sam powiat, to beda nizsze oplaty, bo nie trzeba bedzie brac
    nowych tablic.

    Pozdrawiam
    SDD