  • 1. Data: 2007-11-28 23:14:41
    Temat: stypendium za wyniki w nauce a DG
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    hej czy dostajac stypendium za wyniki w nauce rozliczam je jakos w
    dzialalnosci gospodaczej (jako dodatkowy dochod) badz ujmuje je w
    rozliczeniu rocznym?

    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2007-11-29 10:49:41
    Temat: Re: stypendium za wyniki w nauce a DG
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Anax WRC" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > hej czy dostajac stypendium za wyniki w nauce rozliczam je jakos w
    > dzialalnosci gospodaczej (jako dodatkowy dochod) badz ujmuje je w
    > rozliczeniu rocznym?
    No co za pytanie. Oczywiscie, ze nie, przeciez to nie jest Twoj dochod z
    DG...
    Stypendia to przychod "osobisty" a poza tym korzystajacy ze zwolnienia
    przedmiotowego z PIT.
    No chyba, ze studia wrzucasz koszty, hehe

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-11-29 12:45:53
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

> [...]
    > przedmiotowego z PIT.
    > No chyba, ze studia wrzucasz koszty, hehe

    studia wrzucilem w koszty:)

    czyli jesli jest zwolniony z PIT to nic kompletnie ztym nie robie? nie
    ujmuje tego w rozliczeniu rocznym?
    Anax

  • 4. Data: 2007-11-29 14:57:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > studia wrzucilem w koszty:)
    >
    > czyli jesli jest zwolniony z PIT to nic kompletnie ztym nie robie? nie
    > ujmuje tego w rozliczeniu rocznym?
    > Anax

    To raczej tak. To sa normalnie studia, nie podyplomowka?
    IMHO w razie kontroli wywala Ci je z kosztow w pierwszej kolejnosci.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-11-29 16:46:29
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    > Użytkownik "Anax WRC" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To raczej tak. To sa normalnie studia, nie podyplomowka?
    > IMHO w razie kontroli wywala Ci je z kosztow w pierwszej kolejnosci.

    zaoczne, 5 letnie, stricte zwiazane z moja dzialalnoscia
    pzdr
    Anax

  • 6. Data: 2007-11-29 20:43:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > zaoczne, 5 letnie, stricte zwiazane z moja dzialalnoscia

    Wiesz - zobaczymy co kontrola (ktora oby nigdy nie zapukala) na to.
    Studia magisterskie czy licencjackie - przez to, ze daja Ci tytul, daja Ci
    tez wyrazne korzysci osobiste. To tak jak z tym slynnym garniturem dla
    agenta ubezpieczeniowego. Swoja droga moze sa jakies korzystne dla
    podatnikow orzeczenia, nie wiem - wiem, ze jesli chodzi o podyplomowke, to
    bywaja korzystne (dlatego wrzucam) - ale podyplomowka, to tak naprawde
    studia tylko z nazwy - to po prostu tylko pewien rodzaj kursu. Trzech
    literek od tego dodatkowych nie dostaniesz...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2007-11-29 20:49:24
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-11-2007 o 21:43:08 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > bywaja korzystne (dlatego wrzucam) - ale podyplomowka, to tak naprawde
    > studia tylko z nazwy - to po prostu tylko pewien rodzaj kursu. Trzech
    > literek od tego dodatkowych nie dostaniesz...

    Chyba że "spr" jak zaczniesz machać takim papierkiem komuś przed oczami

  • 8. Data: 2007-11-29 21:30:33
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

> [...]
    >
    > Wiesz - zobaczymy co kontrola (ktora oby nigdy nie zapukala) na to.
    > Studia magisterskie czy licencjackie - przez to, ze daja Ci tytul, daja Ci

    hmm no zobaczymy, najwyzej wywala z kosztow:(
    a nuż sie uda:)
    pzdr
    Anax