  • 1. Data: 2006-07-16 18:04:46
    Temat: umowa o dzieło
    Od: <k...@N...gazeta.pl>

    Czy istnieje mozliwosc zawarcia umowy o dzieło pomiędzy dwoma osobami
    fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej? Która z nich,
    zamawiający czy wykonujący dzieło, odprowadza wówczas podatek do Urzędu
    Skarbowego i składa do niego deklarację ?

  • 2. Data: 2006-07-16 20:50:26
    Temat: Re: umowa o dzieło
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-07-2006 o 20:04:46 <k...@N...gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > zamawiający czy wykonujący dzieło, odprowadza wówczas podatek do Urzędu
    > Skarbowego i składa do niego deklarację ?

    Z punktu widzenia Kodeksu Cywilnego to jak najbardziej.
    Z podatkowego punktu widzenia łatwo się narazić na zarzut prowadzenia
    niezgłoszonej działalności gospodarczej.
    Jednak jeżeli to incydentalny jednorazowy przypadek to można to zrobić.
    Nie składa się żadnej deklaracji zaliczkowej ani nie wpłaca zaliczki,
    gdyż wg UPDoF dochód z działalności wykonywanej osobiście(a więc i umowy o
    dzieło)
    jest tylko wtedy, gdy zleca go firma.
    Zamawiający dzieło powinien wypłacić kwotę brutto natomiast
    wykonawca w rozliczeniu rocznym rozlicza to jako INNE.

    To co tu piszę wyczytałem w wiążącej interpretacji także
    nie jest to "szyte z głowy", linka nie podam bo to było kilka miesięcy
    temu i nie pamiętam gdzie. Najlepiej zadzwonić do US i się spytać
    czy takie coś u nich przejdzie :)

    pozdrawiam