  • 1. Data: 2006-07-16 15:25:50
    Temat: umowa o dzieło, DG, VAT
    Od: "ula" <t...@g...com>

    Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić następujące słowa (ze strony
    http://www.vat.pl/pages/i/738.php ):

    "Podatnicy korzystają ze zwolnienia podmiotowego w podatku VAT do kwoty
    10'000 euro rocznie, do czasu przekroczenia tego limitu nie mają obowiązku
    dokonywania zgłoszeń, składania ewidencji, rozliczania podatku. Podmioty
    takie mają jednak obowiązek prowadzenia ewidencji przychodu, w razie jej
    braku zostaną ukarane podatkiem VAT 22%!

    Jeżeli jednak dana osoba jest podatnikiem VAT z tytułu prowadzenia własnej
    firmy, wówczas dla firmy i przychodów prywatnych stosuje te same zasady
    opodatkowania VAT i składa jedną tylko ewidencję VAT, pomimo że dla celów
    podatku dochodowego dochody te są opodatkowane według odrębnych zasad."

    czy to oznacza, że jeśli prowadzę jednoosobową DG ("usługi
    niesklasyfikowane") oraz jestem VATowcem i jednocześnie uzyskuję przychody z
    działalności wykonywanej osobiście (umowa o dzieło: piszę artukuły) to
    powinnam płacić VAT również od tych umów o dzieło ??

    ula

  • 2. Data: 2006-07-16 16:03:36
    Temat: Re: umowa o dzieło, DG, VAT
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-07-2006 o 17:25:50 ula <t...@g...com> napisał:

> [...]
    > przychody z działalności wykonywanej osobiście (umowa o dzieło: piszę
    > artukuły) to powinnam płacić VAT również od tych umów o dzieło ??

    Jeśli jesteś VATowcem a te umowy nie są zwolnione przedmiotowo to tak

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-07-16 17:34:31
    Od: "ula" <t...@g...com>

    > Jeśli jesteś VATowcem a te umowy nie są zwolnione przedmiotowo to tak
    >
    > pozdrawiam

    dzięks

    właśnie sie doszukałam że usługi twórców (..) w rozumieniu przepisów o
    prawie autorskim są zwolnione :)

  • 4. Data: 2006-07-16 19:56:02
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    "ula" <t...@g...com> napisał(a):

    > dzięks
    >
    > właśnie sie doszukałam że usługi twórców (..) w rozumieniu przepisów o
    > prawie autorskim są zwolnione :)

    nie byłbym tego taki pewny =) Może masz rację, może nie - ja bym raczej
    pomyślał nad stawką 7 %.

    pozdr

    ps> które pkwiu wybrałaś?

  • 5. Data: 2006-07-16 19:59:51
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    > nie byłbym tego taki pewny =) Może masz rację, może nie - ja bym raczej
    > pomyślał nad stawką 7 %.

    zasadnicza kwestia - czy te artykuły są związane z kulturą ;)

    zał. 4 ex 92 - usługi związane z kulturą, w tym ...

    a luknij jeszcze zał. 3 poz. 162

    Nic nie jest takie oczywiste ;)

  • 6. Data: 2006-07-17 09:31:22
    Od: "ula" <t...@g...com>

    > ps> które pkwiu wybrałaś?

    jeśli chodzi o DG to działalność usługowa gdzie indziej niesklasyfikowana

  • 7. Data: 2006-07-17 09:40:32
    Od: "ula" <t...@g...com>

    Użytkownik "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO> napisał w
    wiadomości news:0472f92a6623b8fbaaee8ad53fb331dd@news.home.net.
    pl...

    > zasadnicza kwestia - czy te artykuły są związane z kulturą ;)
    >
    > zał. 4 ex 92 - usługi związane z kulturą, w tym ...
    >
    > a luknij jeszcze zał. 3 poz. 162
    >
    > Nic nie jest takie oczywiste ;)

    kurcze no i po co ja tak dociekam...?? czy nie lepiej byłoby żyć w
    nieświadomości.
    Myślę że jest to na tyle odosobniony przypadek, że nawet w razie kontroli
    tego nie wykryją..

  • 8. Data: 2006-07-17 13:24:04
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    "ula" <t...@g...com> napisał(a):

    > jeśli chodzi o DG to działalność usługowa gdzie indziej niesklasyfikowana

    agencje towarzyskie? ;)

  • 9. Data: 2006-07-17 13:25:10
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    > kurcze no i po co ja tak dociekam...?? czy nie lepiej byłoby żyć w
    > nieświadomości.
    > Myślę że jest to na tyle odosobniony przypadek, że nawet w razie kontroli

    > tego nie wykryją..

    Nie mas racji. Kontrola pierwsze co bada - to czy można było stosować
    stawkę inną niż 22 % VAT.

    pzodr

  • 10. Data: 2006-07-18 11:33:11
    Od: "ula" <t...@g...com>

    > agencje towarzyskie? ;)

    :DDDD

    nie wiedziałam jak zakwalifikować konsultanta/przedstawiciela handlowego
    firmy informatycznej (nie są to usługi informatyczne w rozumieniu pkwiu)