  • 1. Data: 2002-11-05 11:52:11
    Temat: umowa o dzieło?
    Od: "joanna_w" <j...@w...pl>

    Witam

    mam pytanie, otóż wykoanłam już "dzieło"
    podpisałam rachunek, który niby ja wystawiłam
    a tak naprawdę to księgowy z firmy zlecającej
    i firma ma zapłacić podatek od tej umowy za mnie - czy ja dostaje
    jakieś potwierdzenie czy muszę czekac do końca roku?
    Dodam, że to była umowa jednorazowa i rozliczyliśmy sie juz ze wszystkim.
    Za wszelkie odpowiedzi
    Serdeczne dzięki.

    Joanna

  • 2. Data: 2002-11-05 12:14:33
    Temat: Re: umowa o dzieło?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Nov 2002, joanna_w wrote:

> [...]
    >+ i firma ma zapłacić podatek od tej umowy za mnie - czy ja dostaje
    >+ jakieś potwierdzenie czy muszę czekac do końca roku?

    Potwierdzenia nie dostajesz, to płatnik jest zobowiązany
    skasować podatek. Dostaniesz informację (PIT8B czy jakoś tak)
    z rozpiską ile przychodu i jak rozliczono podatek - z tego
    poprzepisujesz sobie do PIT-3X :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-11-05 13:04:37
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Potwierdzenia nie dostajesz, to płatnik jest zobowiązany
    > skasować podatek. Dostaniesz informację (PIT8B czy jakoś tak)

    ...do 15 marca (bodajże) następnego roku.

  • 4. Data: 2002-11-05 22:07:01
    Od: "Jacek" <j...@t...pl>

    > Potwierdzenia nie dostajesz, to płatnik jest zobowiązany
    > skasować podatek. Dostaniesz informację (PIT8B czy jakoś tak)
    > z rozpiską ile przychodu i jak rozliczono podatek - z tego
    > poprzepisujesz sobie do PIT-3X :)

    Tak przy okazji pytanie z drugiej strony.
    Jako Zleceniodawca podpisałem umowę o dzieło, dzieło zostało wykonane,
    w październiku.
    Do kiedy mam wpłacić zaliczkę na podatek (do 20-tego??)
    i czy muszę to zrobic na podstawie jakiegoś pitu.
    Ostatnio robiłem to w 1999 roku i wówczas był tylko pit-8b na koniec roku.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję
    Jacek.

  • 5. Data: 2002-11-06 10:45:51
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Nov 2002, Jacek wrote:
    [...]
    >+ Tak przy okazji pytanie z drugiej strony.
    >+ Jako Zleceniodawca podpisałem umowę o dzieło, dzieło zostało wykonane,
    >+ w październiku.
    >+ Do kiedy mam wpłacić zaliczkę na podatek (do 20-tego??)

    Nie podałeś najważniejszej informacji: kiedy była wypłata !
    Zaliczka do 20. po miesiącu wypłaty.

    >+ i czy muszę to zrobic na podstawie jakiegoś pitu.

    Co prawda widywałem opinie że PITu nie trzeba, ale co najmniej
    część USów żąda PIT-4 - i rzeczywiście tam jest sławna pozycja
    "66" na zaliczki od umów o dzieło i zlecenie.
    Składasz razem z PIT-5.

    >+ Ostatnio robiłem to w 1999 roku i wówczas był tylko pit-8b na koniec roku.

    A to swoją drogą :) (...i wykonawca ma dostać)

    BTW:
    http://groups.google.com.pl/groups?as_q=PIT-4&ie=ISO
    -8859-2&as_ugroup=*.podatki&lr=&as_drrb=b&as_mind=1&
    as_minm=1&as_miny=2002&as_maxd=6&as_maxm=11&as_maxy=
    2002&num=100&hl=pl
    (i m.in. zaraz temat z PIT-4 a poz. 66 i PIT-4 a terminy)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-11-06 21:42:16
    Od: "Jacek" <j...@t...pl>

    > Nie podałeś najważniejszej informacji: kiedy była wypłata !
    > Zaliczka do 20. po miesiącu wypłaty.

    Ta wypłata to data podpiania przez wykonawcę potwierdzenia odebrania
    pieniędzy, więc jak podpisze październik to będzie październik.

    Czyli muszę upewnić w US.

    Dziękuję za pomoc,
    Jacek.

  • 7. Data: 2002-11-06 22:45:44
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Nov 2002, Jacek wrote:
    [...PIT-4...]
    >+ Czyli muszę upewnić w US.

    ...albo po prostu złożyć. Mało pisania bo będzie prawie pusty :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-11-08 07:46:36
    Od: "buba" <1...@w...pl.ANTYSPAM>

    > [...PIT-4...]

    a jezeli <143 PLN to PIT-8A do 7-mego i wplata 20% wynagrodzenia tez do
    7-ego.

    pozdr

  • 9. Data: 2002-11-08 12:04:50
    Od: "Jacek" <j...@t...pl>

    > a jezeli <143 PLN to PIT-8A do 7-mego i wplata 20% wynagrodzenia tez do
    > 7-ego.
    > pozdr
    Skąd taka granica (czy dla 8 tysięty) będzie coś extra?
    Jacek.