  • 1. Data: 2002-11-05 12:28:15
    Temat: Dane osobowe na fakturze
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

    Czy w przypadku wystawiania faktury w zwiazku z dzialalnosci gospodarcza
    konieczne jest podanie w naglowku imienia i nazwiska wlasciciela, tj. PPHU
    "Firama" - Janusz Iksinski, czy PPHU "Firama", albo Janusz Iksinski
    wystraczy.
    Jak na to patrzy US?

  • 2. Data: 2002-11-05 14:29:08
    Temat: Re: Dane osobowe na fakturze
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    "Sl@o" <f...@p...com> wrote in message
[...]
    Niewpisanie imienia i nazwiska przy osobie fizycznej prowadzącej DG jest
    traktowane jako mniejszy błąd.

  • 3. Data: 2002-11-05 21:39:57
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

    Użytkownik "Miko" <m...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > : wystraczy.
    > : Jak na to patrzy US?
    > Niewpisanie imienia i nazwiska przy osobie fizycznej prowadzącej DG jest

    Czy to znaczy, ze gdy bede otrzymywal np. od TPSA fakture, gdzie nie bedzie
    imienia i nazwiska, to US tylko mi pogrozi?

  • 4. Data: 2002-11-06 11:22:12
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Nov 2002, Sl@o wrote:

> [...]
    >+ > : konieczne jest podanie w naglowku imienia i nazwiska wlasciciela,

    A masz zarejestrowaną nazwę skróconą bez nazwiska ?

    [...]
> [...]
    >+ Czy to znaczy, ze gdy bede otrzymywal np. od TPSA fakture, gdzie nie bedzie
    >+ imienia i nazwiska, to US tylko mi pogrozi?

    IMHO to sprawa wygląda tak:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 marca 2002 r.
    (w sprawie wykonania....)
    +++++
    § 35.
    1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, z zastrzeżeniem § 37,
    powinna zawierać co najmniej:
    1) imiona i nazwiska lub nazwy
    bądź nazwy skrócone
    *******************
    sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy,
    -----

    ...i w tym momencie odsyłam do dyskusji o nazwach skróconych
    DG które miały w ostatnich 2-3 miesiącach miejsce tu i na
    *.prawo :)

    Moim zdaniem nazwa skrócona DG OF jest "legalna" i nazwa
    skrócona (w odróżnieniu od nazwy pełnej) może nie zawierać
    imienia i nazwiska. Oczywiście nie zwalnia to prowadzącego
    DG od obowiązku prezentowania swoich danych na dokumentach,
    ale *przyjąć* taką fakturę może, w wystawić - o ile w jakimś
    innym związanym dokumencie (umowie na przykład) kontrahent
    jego dane dostaje.
    Obowiązek podania danych wynika oczywiście z Prawa Gospodar-
    czego, z punktu widzenia przepisów skarbowych (tu: ustawy
    o VAT i rozporządzeń) wystarczy nazwa bez nazwiska.
    Dlatego sądzę że to nie błąd :) a co najwyżej podstawa do
    "marudzenia ogólnego" :) (w razie kontroli)

    Ktoś przeciw ??
    :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (dysponujący nazwą skróconą DG bez imienia i nazwiska)

  • 5. Data: 2002-11-06 22:49:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 6 Nov 2002 12:22:12 +0100), Gotfryd Smolik
    - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Pozdrowienia, Gotfryd
    >(dysponujący nazwą skróconą DG bez imienia i nazwiska)

    A gdzie ją ,,rejestrowałeś''? Na wpisie, Regonie czy NIPie...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 6. Data: 2002-11-07 09:37:01
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Nov 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ > Pozdrowienia, Gotfryd
    >+ >(dysponujący nazwą skróconą DG bez imienia i nazwiska)
    >+
    >+ A gdzie ją ,,rejestrowałeś''? Na wpisie, Regonie czy NIPie...

    Hrabio...
    Rejestracji dokonuje się w sądzie rejestrowym albo w UM/UG.
    Oczywiście w UM ! (Jeśli to miałeś na myśli "na wpisie")

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-11-07 10:32:31
    Temat: Odp: Dane osobowe na fakturze
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    > Ktoś przeciw ??
    > :)
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd
    > (dysponujący nazwą skróconą DG bez imienia i nazwiska)

    A co wypadku gdy nazwa skrócona także znajduje się na pieczątce (oczywiście
    w wystawianych f-rach też tylko skrócona)?

    Ja tak mam, po prostu uzanałem, że tak jest estetyczniej :)

    Smerf

  • 8. Data: 2002-11-07 15:05:19
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 7 Nov 2002 10:37:01 +0100), Gotfryd Smolik
    - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Hrabio...
    > Rejestracji dokonuje się w sądzie rejestrowym albo w UM/UG.
    > Oczywiście w UM ! (Jeśli to miałeś na myśli "na wpisie")

    Kuna, nie widziałem tam pola na nazwę skróconą... uzywam takiej, więc
    mam nadzieję, że się nie dowalą :-(

  • 9. Data: 2002-11-07 18:58:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Nov 2002, Smerf wrote:
    [...]
    >+ A co wypadku gdy nazwa skrócona także znajduje się na pieczątce (oczywiście
    >+ w wystawianych f-rach też tylko skrócona)?

    Sugeruję że podkreślony przeze mnie cytat z rozp. o wymaganiach
    wobec faktur VAT stanowi o "nazwie...bądź nazwie skróconej..." !
    Czyli OK - na fakturze nazwy "pełnej" być nie musi.
    *Powinieneś* *jakoś* poinformować o swoim imieniu, nazwisku
    i nazwie pełnej swoich kontrahentów - ale *jak* to już twój
    wybór :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-11-08 10:25:21
    Od: "Michał M." <m...@b...pop.pl>

    > A gdzie ją ,,rejestrowałeś''? Na wpisie, Regonie czy NIPie...

    w Urzędzie Statystycznym przy regonie jest na 100% nazwa skrócona