  • 1. Data: 2005-05-23 10:36:12
    Temat: umowa o dzieło, VAT, przekazanie praw autorskich
    Od: "r@v" <r...@v...pl>

    Witam,
    gorący temat dla wszystkich DZIELnych wojowników zastanawiających się nad VATem!
    Spójrzcie tu: http://www.dashofer.pl/?sect=tekst&id=11944&epo1705

    Ja jestem wqrzony :(

    --
    r@v

  • 2. Data: 2005-05-23 14:21:49
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "r@v" <r...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > gorący temat dla wszystkich DZIELnych wojowników zastanawiających się nad
> [...]

    1. czerwca 2005 zacznie obowiązywać nowa ustawa, która w pewien sposób
    uwzględnia zwolnienia z VAT przy przeniesieniu praw autorskich. Pytanie
    tylko jakie będą jej interpretacje....?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2005-05-23 20:50:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 May 2005, r@v wrote:

    >+ Witam,
    >+ gorący temat dla wszystkich DZIELnych wojowników zastanawiających się nad VATem!
> [...]

    No doceniam... niemniej IMHO od samego początku ta sprawa się pojawiała
    i IM*H*O od samego początku jest jasna: przychody z "umów autorskich"
    którym przysługuje 50% *nie są* przychodami "z umów wykonywanych
    osobiście" lecz przychodem "z praw majątkowych" :(
    Stanowisko US jest logiczne...
    To koncepta naszych ustawodawców są jakie są...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-05-24 09:43:39
    Od: "si" <n...@n...no>

> [...]
    > Witam,
    > gorący temat dla wszystkich DZIELnych wojowników zastanawiających się nad

    Hm... czy to oznacza że za zrobienie strony internetowej w operaciu o umowe
    o dzieło dla firmy zagranicznej (z przekazaniem praw autorskich) trzeba
    oprócz podatku dochodowego zapłacić jeszcze VAT ?
    Czy ktoś "praktycznie" tego doświadczył i może się wypowiedzieć.
    Ja właśnie mam zamiar złożyć PIT-5, ale nic nie wiem o tym że trzeba VAT
    zapłacić.

    si