  • 1. Data: 2005-05-23 09:34:12
    Temat: Jak wystawic rachunek?
    Od: "kaniak" <k...@o...pl>

    Witam!
    Zdarza mi się wykonać jakąś usługę. Moje przychody z tego tytuły są rzędu
    0 - 500 zł miesięcznie, więc założenie działalności gospodarczej rozłożyłoby
    mnie na łopatki. Ale pojawił się ostatnio problem, a właściwie 2 - zdobyłem
    2 zlecenia zagraniczne, jedno z kraju UE, drugie spoza, każde za 100 euro.
    Muszę założyć konto walutowe, ale to nie kłopot. Ale czy nikomu/niczemu
    pokroju US nie bedę się później musiał tłumaczyć co to za pieniądze i za co
    mi je przelano?
    Poza tym zleceniodawca "pozaunijny" chciałby jakiś świstek - czy mam prawo
    jakoś mu go wypisać? I w jakiej formie?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-24 12:05:25
    Temat: Re: Jak wystawic rachunek?
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <d6s8a4$drn$1@nemesis.news.tpi.pl>, kaniak wrote:

    > Poza tym zleceniodawca "pozaunijny" chciałby jakiś świstek - czy mam prawo
    > jakoś mu go wypisać? I w jakiej formie?

    Byla tu kiedys dyskusja na tentemat.

    Sumarycznie:
    'No way' zeby prywatna osoba mogla wystawic rachunek.

    Ale przeciez zleceniodawca wystawia zlecenie, a ty potem podpisujesz "pieniadze
    otrzymalem" a on "praca zostala wykonana".

    Ciekawe co bedzie jesli on tez jest prywatny i ma ten sam problem (i podobne
    przepisy).
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2005-05-24 12:21:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello CzeslawEm.,

    Tuesday, May 24, 2005, 2:05:25 PM, you wrote:

    > Byla tu kiedys dyskusja na tentemat.
    > Sumarycznie:
    > 'No way' zeby prywatna osoba mogla wystawic rachunek.

    Że co? Może jakaś podstawa prawna do takiego stwierdzenia?

    > Ale przeciez zleceniodawca wystawia zlecenie, a ty potem podpisujesz "pieniadze
    > otrzymalem" a on "praca zostala wykonana".

    Pokwitowanie odbiory pieniędzy a rachunek to dwie różne rzeczy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2005-05-24 12:22:34
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 24 May 2005 12:05:25 +0000 (UTC), CzeslawEm. napisał(a):

    > Sumarycznie:
    > 'No way' zeby prywatna osoba mogla wystawic rachunek.

    Tu bym się z tobą nie zgodził !
    Zapewne myślałeś o fakturze VAT - tu zgoda.
    Osoba fizyczna *może* wystawić rachunek - a nawet w wypadku umowy zlecenie
    i umowy o dzieło ma taki obowiązek.

    --
    Mieczysław
    ----